احتمال بارش تگرگ و سیلاب در آذربایجان شرقی
احتمال بارش تگرگ و سیلاب در آذربایجان شرقی

براساس پیش بینی این اداره کل، نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان دهنده شرایط ناپایدار جوی طی روزهای چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه جاری تا جمعه است که نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی ، وزش باد نسبتا’ شدید، گرد و غبار، رگبار باران و رعد و برق خواهد شد. به دلیل تغییرات جوی، کاهش نسبی […]

wrrبراساس پیش بینی این اداره کل، نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان دهنده شرایط ناپایدار جوی طی روزهای چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه جاری تا جمعه است که نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی ، وزش باد نسبتا’ شدید، گرد و غبار، رگبار باران و رعد و برق خواهد شد.

به دلیل تغییرات جوی، کاهش نسبی دمای هوا در آذربایجان شرقی طی روزهای یاد شده بسیار محتمل است که در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

برهمین اساس و با توجه به شدت بارش رگباری در بعضی نواحی استان، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها پیش بینی می شود.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از وزش باد شدید، احتمال سیلاب و بارش احتمالی تگرگ از جمله آماده بکار و فعال کردن دستگاههای ضد تگرگ در شهرستانهایی که سیستم های ضد تگرگ نصب گردیده تاکید می نماید.