حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، شامگاه سه شنبه در آیین بازدید از رصدخانه مراغه افزود : قبل از بازدید از رصدخانه مراغه ، تلقی دیگری از این اثر تاریخی ملی داشتم که با مشاهده وضعیت اسف بار فعلی آن، دیدگاهم در خصوص این اثر تغییر یافت ونسبت به وضعیت آن مایوس شدم ودست […]

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، شامگاه سه شنبه در آیین بازدید از رصدخانه مراغه افزود : قبل از بازدید از رصدخانه مراغه ، تلقی دیگری از این اثر تاریخی ملی داشتم که با مشاهده وضعیت اسف بار فعلی آن، دیدگاهم در خصوص این اثر تغییر یافت ونسبت به وضعیت آن مایوس شدم ودست اندرکاران باید فکری برای آن کنند.

۸۱۷۶۱۲۷۹-۷۰۱۶۵۵۷۹
وی اظهارکرد: وضعیت فعلی این اثر هیچ معنایی را برای بیننده منتقل نمی کند اما تمامی مشکلات وموانع احیای این اثر تاریخی قابل حل بوده و تلاش می کنم زمینه حل این مشکلات در عرصه ملی مرتفع شود.
رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: رصدخانه علاوه بر معرفی هویت تاریخی مراغه وآذربایجان، نمایانگر پیشنه علمی ایران بوده که به دست دانشمندی فرهیخته خواجه نصیر الدین طوسی ساخته شده است.
رصدخانه تاریخی مراغه متعلق به قرن هفتم هجری قمری، بزرگترین رصدخانه تاریخ جهان اسلام بوده که به دستور هلاکوخان و توسط خواجه نصیرالدین طوسی احداث شده است.
این رصدخانه که این روزها آثار کمی از آن به جا مانده است، یادگاری از دوران طلایی علم وفرهنگ ایران دردنیا به حساب می آید که در سال ۶۵۷ بنا شده است.

منبع : ایرنا

ارسال کننده: حسین پرهام