بنیاد برکت ۱۴۰ مدرسه با ۸۴۴ باب کلاس را در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، گیلان، گلستان، اسلام، کرمانشاه و لرستان احداث کرده است. سهم آذربایجان شرقی از این تعداد پروژه ، شش باب مدرسه با ۴۷ کلاس است که […]

بنیاد برکت ۱۴۰ مدرسه با ۸۴۴ باب کلاس را در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، گیلان، گلستان، اسلام، کرمانشاه و لرستان احداث کرده است.
سهم آذربایجان شرقی از این تعداد پروژه ، شش باب مدرسه با ۴۷ کلاس است که برای ساخت آنها ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و از رقم ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد برکت و بقیه از سوی دولت تامین شده است.

۸۱۷۶۰۳۶۳-۷۰۱۶۴۱۱۳
سه مدرسه با ۳۰ باب کلاس در شهرستان اهر، یک مدرسه ۱۲ کلاسه در هریس، یک مدرسه چهار کلاسه در روستای قراقیل آذرشهر و یک مدرسه تک کلاسه در روستای چناق بولاغ در مراغه طرح های افتتاح شده امروز بنیاد برکت در امر مدرسه سازی در آذربایجان شرقی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در مراسم افتتاح این طرح ها که به صورت همزمان در ۱۱ استان و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: از خدمات بنیاد برکت و دولت به خاطر توجه به مناطق محروم و ایجاد مراکز تعلمی و تربیت در روستاهای دورافتاده کمال قدردانی را داریم.
آیت الله محسن مجتهدشبستری اظهار کرد: اجرای این پروژه ها ناشی از برکت وجودی ولی فقیه در کشور است که باید آحاد مردم قدردان چنین نعمتی باشند.
وی با اشاره به نیازهای آذربایجان شرقی در بخش آموزش و پروش، گفت: تعدادی از مدارس روستاها و مناطق محروم این استان به دلیل زلزله سال ۱۳۹۱ در منطقه ارسباران آسیب های جدی دیده است که لازم است در این خصوص بنیاد برکت خدمات خود را بیشتر از قبل کند تا مردم منطقه دعاگوی خدمات آنها باشند.
آیت الله مجتهدشبستری با قدردانی از توجه بنیاد برکت به مساجد آسیب دیده استان و مرمت آنها، گفت: همین همت و تلاش می تواند در بخش آموزش و پرورش استان نمود یابد زیرا که هم اکنون آذربایجان شرقی ۶۰۰ مدرسه فرسوده دارد که نیاز ضروری به بازسازی و تجدید بنا دارند.

منبع : ایرنا