حجت الاسلام علی امیری، روز سه شنبه همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در آیین تجلیل از خیران ازدواج این شهرستان افزود: اشراف و اسراف گرایی در جامعه موجب بالا رفتن توقع در ازدواج و هزینه های آن شده و این مساله باعث افزایش سن ازدواج و زمینه سازی […]

حجت الاسلام علی امیری، روز سه شنبه همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در آیین تجلیل از خیران ازدواج این شهرستان افزود: اشراف و اسراف گرایی در جامعه موجب بالا رفتن توقع در ازدواج و هزینه های آن شده و این مساله باعث افزایش سن ازدواج و زمینه سازی برخی آسیب های اجتماعی در جامعه شده است.

۸۱۷۶۰۵۸۳-۷۰۱۶۴۵۲۲
وی با بیان اینکه دولت نیز در راستای فراهم کردن زمینه های ازدواج آسان نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: اقدام های دولت موجب آسان سازی ۳۰ درصد مراحل ازدواج می شود و در این زمینه نقش مردم و خانواده ها ۷۰ درصد است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: ازدواج در اسلام و آموزه های پیامبر اکرم (ص) جزء آسان ترین مسایل شرعی بوده اما اکنون اشراف گرایی موجب شده، ازدواج به سخت ترین مراحل زندگی جوانان تبدیل شود.
حجت الاسلام امیری، ادامه داد: تاخیر در ازدواج جوانان موجب کناره گیری جامعه از آموزه های اسلامی شده که در صورت برگشت خانواده ها به سمت الگوگیری از ائمه اطهار (ع)، امر ازدواج به مرحله ای آسان مانند دوران گذشته تبدیل می شود.
وی، توجه به ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را مهمترین رکن برگشت خانواده ها به این آموزه ها دانست و یادآوری کرد: در سایه الگوبرداری از ازدواج آن ها، مساله ازدواج برای جوانان و خانواده ها آسان می شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: تاثیر هجمه های فرهنگی در بیشتر خانواده ها روبه رشد بوده و اکنون وظیفه همه مردم مقابله با این تهدیدها است.
یوسف زمانی، با بیان اینکه نقش خانواده ها به ویژه زوج های جوان در این ارتباط از همه اقشار جامعه مهمتر است، افزود: همه اقشار جامعه باید برای مقابله با هجمه های دشمنان، نقش موثر خود را ایفا کنند.
وی اظهار کرد: استفاده ابزاری برای القای فرهنگ های غربی در جامعه برای سست کردن پایه زندگی مردم مهمترین برنامه دشمنان است و مقابله با آن مهمترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای برنامه های خود در بین مددجویان است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز در این آیین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶۸ نوعروس نیازمند جهیزیه تحویل شده و ارزش این کالاها یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال است.
ایوب هاشمیان، افزود: همزمان با هفته ازدواج نیز ۱۲ سری جهیزیه و پنج سری وسایل نوزاد به نوعروسان تحت پوشش این کمیته اهدا شد.
وی اظهار کرد: این جهیزیه ها شامل فرش ، اجاق گاز ، اتو برقی، لوازم آشپزخانه ، سرویس چینی و سایر وسایل ضروری است.
هاشمیان، ادامه داد: علاوه بر اهدای این تعداد جهیزیه، کمیته امداد مراغه نیز ۶۰ میلیون ریال برای خرید سایر وسایل لازم در اختیار این نوعروسان قرار داده است.
جشن ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با عنوان شمیم عطر نماز در زندگی و ازدواج آسان در محل مجتمع فرهنگی مراغه برگزار و در این آیین از شش خیر ازدواج، هشت مربی خانواده و یک عروس خیر تجلیل شد.
یک عروس خیر مراغه نیز هزینه ازدواج خود را برای خرید ۱۲ تخته فرش نوعروسان نیازمند به کمیته امداد اهدا کرد.
هم اکنون ۱۳۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

 

منبع : ایرنا