جمعیت آذربایجان شرقی به سرعت کم می شود!
جمعیت آذربایجان شرقی به سرعت کم می شود!

علی جعفری‌آذر ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توجه به ترکیب سنی جمعیتی استان باید بالاترین میزان ازدواج در امسال رخ می‌داد که با ثبت ۴۰ هزار و ۷۳۱ مورد ازدواج کمترین میزان ثبت ازدواج را در پنج سال گذشته در استان شاهد بودیم. بالاترین نرخ ولادت در […]

indexعلی جعفری‌آذر ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توجه به ترکیب سنی جمعیتی استان باید بالاترین میزان ازدواج در امسال رخ می‌داد که با ثبت ۴۰ هزار و ۷۳۱ مورد ازدواج کمترین میزان ثبت ازدواج را در پنج سال گذشته در استان شاهد بودیم.

بالاترین نرخ ولادت در هریس و کمترین در اسکو

وی با بیان اینکه نرخ ولادت استان ۱۸٫۸ درصد است و از این حیث در جایگاه ۲۱ کشور قرار داریم که پایین‌تر از متوسط کشوری( ۱۹٫۷ درصد) است؛ افزود: میزان باروری و جانشینی استان در حال حاضر ۱٫۷ درصد بوده و بالاترین نرخ ولادت استان مربوط به شهرستان هریس و کمترین میزان نیز مربوط به شهرستان اسکو است.

آذربایجان‌شرقی در فوتی‌ها بالاتر از میانگین کشوری

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹۹٫۴ درصد فوتی‌ها را به ثبت در مهلت قانونی رسانده‌ایم؛ گفت: آذربایجان‌شرقی در تعداد فوت ثبت شده با نرخ ۵٫۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در این میان چاراویماق و شبستر به ترتیب کمترین و بیشترین نرخ فوت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری‌آذر ادامه داد: نرخ ازدواج ثبت شده آذربایجان شرقی با ۱۰٫۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و ملکان بالاترین و هریس پایین‌ترین نرخ را سال گذشته ثبت کرده است.

بستان‌آباد بیشترین میزان طلاق و ورزقان کمترین

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی نرخ طلاق استان را ۲٫۱ درصد و برابر با میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: بستان‌آباد بیشترین و ورزقان کمترین میزان طلاق ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ثبت ۳ هزار و ۲۷۲ طلاق در ۵ ماهه در آذربایجان‌شرقی

وی خاطرنشان کرد: کل طلاق ثبت شده در استان در ۵ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۲۷۲ مورد بوده و نسبت به ۵ ماهه سال گذشته کاهش  ۰٫۹ درصدی را نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه ۸۰ درصد طلاق‌ها در محیط شهری و ۲۰ درصد هم در محیط روستایی بوده است.

جعفری‌آذر میزان تولد ثبت شده در استان در ۵ ماهه سال جاری را ۳ هزار و ۹۸۳ مورد اعلام و یادآوری کرد: ۵۲ درصد موالید مرد و ۴۸ درصد نیز زن بوده است.

۵۵ درصد فوتی‌ها در آذربایجان‌شرقی را مردان به خود اختصاص داده‌اند

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تعداد فوت‌های ثبت شده استان در سال‌جاری ۴ هزار و ۴۴۳ مورد بوده که ۵۵ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۵ درصد فوتی‌ها را هم بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسئول اذعان داشت: سال گذشته با ثبت ۹۵ درصدی ولادت و فوت در مهلت قانونی در بین ثبت احوال‌های کشور رتبه اول را کسب کردیم.