۲ شرکت زنجانی و سوئیسی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند
۲ شرکت زنجانی و سوئیسی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه بین دو شرکت زنجانی و سوئیسی افزود: یکی از شرکت های نرم افزاری استان زنجان موفق شد این تفاهم نامه را پس از دو سال مذاکره با شرکت سوئیسی منعقد کند. مرتضی شهامی اظهار داشت: این شرکت زنجانی تا کنون اقدامات […]

بثصثمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه بین دو شرکت زنجانی و سوئیسی افزود: یکی از شرکت های نرم افزاری استان زنجان موفق شد این تفاهم نامه را پس از دو سال مذاکره با شرکت سوئیسی منعقد کند.

مرتضی شهامی اظهار داشت: این شرکت زنجانی تا کنون اقدامات خوب و مناسبی در حوزه الکترونیک در کشور ارائه کرده که از جمله آن تامین اغلب زیرساخت های بورس در کشور است.

وی گفت: شرکت سوئیسی نیز در حوزه بانکداری الکترونیکی فعال است و ۱۰ دفتر بین‌المللی دارد که امیدواریم این تفاهم‌نامه منجر به ادامه همکاری‌ها و ایجاد ارتباط مستمر و بیشتر بین این دو شرکت شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات استان زنجان گفت: کشور در حوزه ICT از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است که استان زنجان نیز از این امر مستثنی نیست لذا لازم است از توانمندی‌های نیروهای جوان و فنی بهره برد.

شهامی افزود: در حال‌حاضر این تفاهم‌نامه با هدف ساخت سیستم‌ها و سامانه‌های بانکی و بازار سرمایه منعقد می‌شود، از این‌رو امیدواریم با انعقاد این قرارداد، دو شرکت بتوانند مکمل خوبی برای هم باشند؛ چراکه این دو شرکت در راستای تقویت عرضه محصولات خود به بازار با مشکلاتی مواجه هستند که انعقاد این قرار‌داد می‌تواند به حل مشکلات طرفین در این حوزه کمک کند.

وی گفت:  همچنین یکی از مشکلاتی که ایران در حوزه مبادلات اقتصادی با جهان داشت، سوئیفت بود که شرکت سوئیسی کمک قابل ملاحظه‌ای در این زمینه می‌تواند داشته باشد.

شهامی افزود: استان زنجان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که با هدایت در مسیر درست می‌توان آن‌را در راستای پیشبرد اهداف به کار گرفت. وجود نیروهای جوان و توانمند در این حوزه از ویژگی‌های مثبت در این بخش به شمار می‌رود که می‌تواند عامل اوج و توسعه استان در بحث ICT باشد.

فیلیکس هابر نماینده شرکت سوئیسی نیز در جمع خبرنگاران افزود: ما در این راستا در صدد هستیم که بتوانیم از تجربیات جوانان تحصیلکرده زنجانی که در حوزه it تخصص دارند استفاده کنیم و نسبت به برطرف کردن ضعف‌های موسسه خود در سوئیس استفاده لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند زمینه تولید محصولات جدید در بورس و حوزه بانکداری را فراهم کند و ظرفیت خوبی است که بتوانیم با ترکیب محصولات این دو شرکت محصول مشترک را در بازار اروپا عرضه کنیم.

منبع:مهر