شماره‌گذاری ۷۰۷ خودرو در منطقه آزاد ارس و ۲۴۷ خودرو وارداتی در آذربایجان شرقی
شماره‌گذاری ۷۰۷ خودرو در منطقه آزاد ارس و ۲۴۷ خودرو وارداتی در آذربایجان شرقی

ناصر میکائیلی ظهر امروز در نشست خبری به تشریح عملکرد پلیس راهور آذربایجان شرقی پرداخت. وی با بیان اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی بیشترین برخورد با مردم را دارند، گفت: در زمینه رعایت حقوق شهروندی بیشترین همراهی و همکاری را با مردم داریم و ۲۴ جلسه با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از کادر راهور […]

سرششناصر میکائیلی ظهر امروز در نشست خبری به تشریح عملکرد پلیس راهور آذربایجان شرقی پرداخت.

وی با بیان اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی بیشترین برخورد با مردم را دارند، گفت: در زمینه رعایت حقوق شهروندی بیشترین همراهی و همکاری را با مردم داریم و ۲۴ جلسه با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از کادر راهور استان برگزار شده است.

میکائیلی گفت: در مدت ۵ ماه اخیر ۲۰ مورد شکایت و ۴۲۰ مورد انتقاد از عملکرد راهور استان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۹۶۰ هزار خودرو در استان وجود دارد و در ۵ ماه سالجاری ۲۴۷ خودروی وارداتی شماره گذاری شده و ۷۰۷ خودرو نیز در منطقه آزاد شماره‌گذاری شده است.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی از آموزش مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به تعداد ۵۰۰ نفر در استان خبر داد و گفت: کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته روانشناسی برای مربیان برگزار شده و ارتقای فرهنگ ترافیکی را دنبال می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در زمینه ارتقای فرهنگ رانندگی در سطوح مختلف در استان برگزار شده و در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ۶ هزار و ۷۲۰ نفر آموزش دیده‌اند.

میکائیلی به برگزاری سومین دوره کارشناسی تصادفات ویژه پرسنل راهور استان اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها با توجه به تنوع تصادفات و موضوعات جدید برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان‌های جدید و تکریم ارباب رجوع مورد توجه ما بوده است.

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت نصب دوربین‌های ثبت تخلفات و عبور از چراغ قرمز گفت: در ۲۰ مسیر حادثه خیز دوربین‌های ثبت سرعت و تخلفات چراغ قرمز صورت می‌گیرد که تا پایان سال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: شهر تبریز پس از تهران دومین شهری است که این دوربین‌های پیشرفته در آن نصب می‌شود و تلاش می‌کنیم تا هیچ ماموری در شهر نباشد و با استفاده از دوربین ترافیک شهر را کنترل کنیم.

میکائیلی با بیان اینکه معضلات ترافیکی شهر تبریز بیان کرد: مجتمع‌های پزشکی در ۱۷ شهریور و پاستور جدید به یک معضل ترافیکی تبدیل شده‌اند و راهکارهای چند گانه‌ای در این زمینه به شورای ترافیک پیشنهاد شده و در کنار این امر وجود نمایشگاه‌های خودرو و نیز تعمیرگاه‌های خودرو در محل‌های مختلف و حساس شهر از جمله این معضلات است.

وی سد معبر توسط نخاله‌ها را از معضلات ترافیکی برشمرد و گفت: مسدود کردن پیاده‌روها، مسدود کردن خیابان‌ها و معضلات دیگری در این موارد ایجاد می‌شود که موجب مشکلات متعددی می‌گردد و تصادفاتی در سطح شهر رخ می‌دهد.

میکائیلی عدم مکان‌یابی صحیح تلویزیون‌های شهری را از معضلات ترافیکی تبریز دانست و گفت: نور خیره کننده این تلویزیون‌ها و نیز حواس پرتی رانندگان و اتلاف وقت از معضلات نصب نادرست این تابلوها است.

وی وجود بانک‌ها در چهار راه‌ها و نیز کانون‌های زبان انگلیسی را از مشکلات ترافیکی شهر تبریز دانست و گفت: مکان یابی صحیح بانکها را به صورت کشوری پیگیر هستیم.

رئیس پلیس راهور استان کاهش تصادفات، ارتقای فرهنگ رانندگی و افزایش دوربین‌های نظارتی سطح شهر را یادآور شد و گفت: تلاش داریم تعداد دوربین‌های فعلی که ۱۲۰ عدد است را به ۱۵۰ عدد تا پایان سال برسانیم و در زمینه‌های مختلف نیز تلاش داریم تا راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام شود.

منبع:فارس