کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار در تبریز
کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار در تبریز

حسن میلانی  با بیان اینکه استاد شهریار دارای چهره ملی و فرا منطقه‌ای است، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را برای شناساندن این استاد بزرگ در سطح کشوری و بین‌المللی به کار گیریم. دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با اشاره به تاثیرات برگزاری این کنگره برای شناساندن شهریار ملک سخن خاطرنشان کرد: […]

shahriyar7حسن میلانی  با بیان اینکه استاد شهریار دارای چهره ملی و فرا منطقه‌ای است، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را برای شناساندن این استاد بزرگ در سطح کشوری و بین‌المللی به کار گیریم.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با اشاره به تاثیرات برگزاری این کنگره برای شناساندن شهریار ملک سخن خاطرنشان کرد: این کنگره می‌تواند سبب شناساندن بیشتر شهریار در سطح بین‌المللی باشد و به خصوص چهره مذهبی، دینی و انقلابی این شاعر بزرگ در طول کنگره به همگان شناسانده شود.

میلانی در خصوص بعد دینی و انقلابی شهریار گفت: یکی از این ابعاد جنبه دینی خود استاد و آثار وی است و بعد دوم نیز مربوط به بعد انقلابی این شاعر و اشعار وی می‌شود که در این زمینه حوزه هنری استان و جمعی از محققان و پژوهشگران دست به کار شده‌اند تا این ابعاد را به تمام علاقمندان و مردم ایران و جهان بشناسانند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با بیان اینکه این کنگره در دو بخش مقاله و شعر برگزار می‌شود، گفت: در بخش مقاله ۹۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و در بخش شعر نیز بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

میلانی تصریح کرد: از این تعداد مقاله ۲۲ مورد برای چاپ برگزیده شده است که ۸ مقاله از آنها نیز در کنگره ارائه می شود و ۴ اثر نیز در بخش شعر توسط هیئت داوران برگزیده شده است.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت علمی «فرهنگ دینی و انقلابی» با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، ۲۵ و ۲۶ شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

منبع : فارس