اتمام پروژه راه‌آهن ارومیه نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات
اتمام پروژه راه‌آهن ارومیه نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتمام پروژه راه‌آهن ارومیه نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است. خلیل محبت‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به روند پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه،  اظهار داشت: راه‌آهن مراغه به ارومیه در ۱۸۲ کیلومتر در حال اجرا است که بخشی از آن به بهره‌برداری […]

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتمام پروژه راه‌آهن ارومیه نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است.

خلیل محبت‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به روند پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه،  اظهار داشت: راه‌آهن مراغه به ارومیه در ۱۸۲ کیلومتر در حال اجرا است که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

IMG17265973

وی با بیان اینکه تا کنون ۸۲ کیلومتر از پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: هم اکنون این پروژه از مراغه تا نقده اجرایی شده و مابقی پروژه نیز در ۱۰۰ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به روند اجرای ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن، اعلام کرد: ساختمان اصلی ایستگاه ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اینپروزه روند رو به رشدی را طی می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ایستگاه نقده ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: برای اتمام این پروژه نیازمند ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم که در صورت تخصیص به موقاعاعتبارات تا پایان امسال شاهد افتتاح راه‌آهن در نقده خواهیم بود.

محبت‌خواه با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار می‌توانیم روند اجرای پروژه را تسریع بخشیم، اظهار داشت: برای به بهره‌برداری رسیدن پروژه راه‌آهن ارومیه نیز نیازمند ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در آینده نزدیک تخصیص می‌یابد که در صورت تحقق این امر تاپایان سال۹۵ شاهد افتتاح ورود قطار به ارومیه نیز خواهیم بود.

منبع :خبرگزاری فارس