پروژه سیستم ثبت هوشمند عبور از چراغ قرمز در تبریز
پروژه سیستم ثبت هوشمند عبور از چراغ قرمز در تبریز

یعقوب وحیدکیا اظهار داشت: سیستم ثبت عبور از چراغ قرمز و ثبت سرعت غیر مجاز در تقاطع های اصلی شهر، با نصب دکل در بزرگراه پاسداران، نرسیده به جماران و همچنین اجرای فونداسیون نصب دکل در تقاطع‌های سه راهی ارتش ـ شهید قاضی طباطبایی ، شریعتی اجرا می‌شود. وی افزود: اجرای طرح فوق برای اهداف […]

saیعقوب وحیدکیا اظهار داشت: سیستم ثبت عبور از چراغ قرمز و ثبت سرعت غیر مجاز در تقاطع های اصلی شهر، با نصب دکل در بزرگراه پاسداران، نرسیده به جماران و همچنین اجرای فونداسیون نصب دکل در تقاطع‌های سه راهی ارتش ـ شهید قاضی طباطبایی ، شریعتی اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح فوق برای اهداف متعددی صورت می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به آگاهی و ترویج فرهنگ ایستادن پشت خط ایست توسط رانندگان، احترام به حقوق عابرین پیاده و پاکسازی کانال عابر هنگام چراغ قرمز، پاکسازی تقاطع در زمان انتهایی چراغ سبز و عدم عبور خودروها از خط ایست، کاهش تصادفات ناشی از تخلف عبور از چراغ قرمز به دلیل خلوت بودن مسیر در شب و عدم به کارگیری نیروی انسانی در تقاطع‌های شهری برای ثبت تخلفات اشاره کرد.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز ادامه داد: کنترل و نظارت و مدیریت بر سرعت طرح و سرعت مجاز در شبکه معابر شهری و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی با عوامل و علل اصلی سرعت غیر مجاز، از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح محقق می‌شود.

۸۱۷۱۴۴۴۳-۷۰۰۸۶۲۶۵

این سیستم به صورت هوشمند، تخلفات ناشی از عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت سرعت مجاز در تقاطع‌ها و شبکه معابر اصلی را به صورت اتوماتیک ثبت و پلاک‌خوانی می‌کند.