کاهش ازدواج و افزایش طلاق از سال ۸۲ آغاز شده است
کاهش ازدواج و افزایش طلاق از سال ۸۲ آغاز شده است

لیلا جاویدان صبح امروز در جلسه هماهنگی ادارات و دستگاه‌های دولتی برای برگزاری هفته ازدواج به میزبانی اداره ورزش و امور جوانان آذربایجان‌شرقی، گزارشی از برنامه‌های اجرایی هفته ازدواج ارائه کرده و خواستار همکاری دستگاه‌‌های اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر این هفته شد. وی با اشاره به کارهای ثبت احوال استان افزود: آمارها نشانگر […]

ثبصصلیلا جاویدان صبح امروز در جلسه هماهنگی ادارات و دستگاه‌های دولتی برای برگزاری هفته ازدواج به میزبانی اداره ورزش و امور جوانان آذربایجان‌شرقی، گزارشی از برنامه‌های اجرایی هفته ازدواج ارائه کرده و خواستار همکاری دستگاه‌‌های اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر این هفته شد.

وی با اشاره به کارهای ثبت احوال استان افزود: آمارها نشانگر این است که از سال ۱۳۸۲ به بعد شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق در سطح استان هستیم.

جاویدان خاطرنشان کرد: میزان کاهش ازدواج در کشور سالانه ۸ درصد و افزایش طلاق سالانه ۵ درصد است و با توجه به وضعیت موجود، همگی موظفیم برای تقویت نهاد خانواده و ازدواج جوانان برنامه‌ریزی منسجمی داشته و با هم همکاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای همایش ازدواج استانی در روز ۲۹ شهریور با همکاری شهرداری تبریز و سایر ادارات خبر داد و افزود: در هفته ازدواج بیش از ۳۰ سازمان دولتی، ارگان‌های نظامی و دانشگاه‌ها به فراخور حال و نیاز مخاطبان‌شان برنامه‌هایی شامل مشاوره‌های رایگان، سخنرانی، برگزاری نمایشگاه، ارائه وام ازدواج و جلسات آموزشی و تجلیل از زوج‌های موفق را در رابطه با ازدواج جوانان اجرا می‌کنند.

نیک‌رفتار خیابانی نماینده انجمن نظام روان شناسی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه خواستار هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و توجه به مقوله ازدواج جوانان در تمام ایام سال شد و افزود: با توجه به اینکه ازدواج، مقوله‌ای پیچیده و چندبعدی است، همه ما موظفیم در این‌باره اقدامات مناسب و موثری را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: انجمن نظام روان‌شناسی استان کارگروه ازدواج را تشکیل داده و آماده همکاری با سایر ادارات و سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های سخنرانی، مشاوره، تحقیق و آموزش در موارد مربوط به ازدواج جوانان است.

همچنین سازمان در هفته ازدواج، کارگاه آموزشی برای روان‌شناسان در موضوع مشاوره‌های قبل از ازدواج ترتیب داده و برنامه سخنرانی با موضوع ازدواج، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در روز ۲۴ شهریور اجرا می‌شود.

در این جلسه که نماینده بیش از ۳۰ سازمان دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی و دانشگاه‌ها حضور داشتند، رئوس برنامه‌های اجرایی هر کدام در هفته ازدواج که از ۲۴ تا ۳۰ شهریور برگزار خواهد شد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در پایان جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هفته ازدواج، عناوین این هفته به شرح زیر اعلام شد، از روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور تا ۳۰ شهریور جوانان، ازدواج و توانمندسازی در مقوله‌های به ترتیب مهارت‌های اقتصادی، مهارت‌های زندگی، مدیریت خانواده، معنوی و دینی، فرزندپروری، سوادرسانه‌ای و سمن‌های فعال در حوزه ازدواج.

منبع:فارس