هواداران اصفهانی تراختور بخوانند …
هواداران اصفهانی تراختور بخوانند …

اویاقلیق:  نه از کسی رحمی دیدیم و نه کسی مرهمی بر زخممان گذاشت! هر روز که سپری میشود ، بجای التیام ، زخممان بیشتر دهان باز میکند. آنانکه ملجاء ما  بودند از وزیر گرفته تا وکیل ، جز سر کاری ، کاری برای ما نکردند و آنانکه رقیب ما بودند ، با دستان همین خودی […]

۱۸۸۸۸۴اویاقلیق:  نه از کسی رحمی دیدیم و نه کسی مرهمی بر زخممان گذاشت!
هر روز که سپری میشود ، بجای التیام ، زخممان بیشتر دهان باز میکند. آنانکه ملجاء ما  بودند از وزیر گرفته تا وکیل ، جز سر کاری ، کاری برای ما نکردند و آنانکه رقیب ما بودند ، با دستان همین خودی های بومی نمک برزخم ما پاشیدند تا زخممان بیشتر دهن بازکند و چرکین شود!
آنروز عوامل فدراسیون و کمیته داوران و ستون پنجم سپاهان و….دست دردست هم دادند تا تراختور را زمین گیر کنند و کردند اما آبرویشان هم رفت ، هرچند که حتی یک نفر با وجدان هم در جامعه ورزشی پیدا نشد که از مظلومیت تراختور آشکارا دفاع کند!… و امروز همانها که جمعه سیاه را بوجود آوردند ، دیگر خواهان آن هستند که روزی همچون ۲۵ اردیبهشت تکرار نشود و بهمین جهت در صددند که بجای یک روز سیاه پررنگ ، روزها و ماههای کمی تیره رنگ داشته باشند!

سیاست دشمنان تراختور دیگر ، خلق یک جمعه سیاه دیگر و کوبیدن بر طبل رسوائی نیست ، فلذا از همان ابتدای فصل کوشیده اند که جمعه های سیاه را در بین روزهای فصل تقسیم کنند تا بچشم نیاید!
برای همین، هر روز حرکتی تازه را برای عدم موفقیت تیم و تقلیل تماشاگران تراختور ، شاهدیم!
سایت کاپ، تیتر میزند : دو بازیکن تراختور ، تمرین این تیم را بهم زدند!
زمانیکه شرح تیتر را میخوانیم ، میبینیم که اولا تمرین نبوده و جلسه معارفه مربی بوده و ثانیا بهم نزده ، بلکه مزاح کرده که باعث خنده تونی هم شده!
یا همین سایت ضدتراختوری ، روز بعد تیتر میزند: هافبک تراختور ، دورتموندی شد! شرح خبر را که پیگیر میشویم ، متوجه میشویم که بختیار درخارج از استادیوم پیراهن تیم دورتموند را پوشیده ! این دو نمونه کمترین دشمنی غول رسانه هاست که مدام بر علیه تراختور شایعه و حاشیه میسازند و هوادارانش رامایوس میکنند!
سایتها و فضاهای مجازی پر است از فحاشی و هتاکی کسانیکه به اسم تراختوری دوآتشه و بنام تورک متعصب ، برعلیه بازیکنان سرباز تراختور ،از بختیار لر گرفته تا سینای ترک مینویسند و حداقل کلامشان هم ، انگ خیانت و بی انگیزگی به آنهادر تیم تراختور است!
آیا این اهانتها از روی دلسوزی به تراختور است؟ اینها در صددند که این بازیکنان را دلسرد کنند، تمام!
مگر همین سربازان نیستند که ملوان را به رتبه ای بالاتر از تراختور برده اند؟
گذشته از اهانتهای بیشمار بر علیه بازیکنان سرباز از طرف دشمنان بومی و غیر بومی تراختور با هدف ایجاد حس لجاجت در بازیکنان سرباز، فی الواقع این هوادار نماهای تراختور ، سعی دارند که درآستانه بازی حساس تراختور با سپاهان که از قضای روزگار در اصفهان است، هواداران تراختور و سپاهان را برای درگیری و رویاروئی تهییج و تحریک کنند!
و این درحالیست که تمامی عوامل تیم تراختور از بازیکن و مربی گرفته تا مدیران تیم در تلاشند تا تراختور بدون هیچ حاشیه ای در سکوها ، از حمایت و تشویق هوادارانش در اصفهان و درمقابل رقیب قدرتمند خود ، برخوردار شود!
«تراختور هوادارلاری بیلیرلرکی بومسابقه اصفهان دادی نه تبریزده . چوخ آیدین دی کی تراختور هوادارلاری ،سپاهان هوادارلاریندان آز اولاجاق و هرجوره گرگینلیک (تشنج) تراختور تیمی نین ضررینه قورتولاجاق، و تراختور هوادارلاری گره ک کی چالیشالار ، تکجه تیم لرین تشویق ائلییه لر تا تراختور ، سپاهان تیمینه غلبه ائتسین. انشاء الله!»
بنابراین هرگونه درگیری لفظی و رفتار مغایر با آنچه در بازیهای قبل بوده ، بیش از آنکه به طرف مقابل آسیب بزند ، دو چندان بضرر ماتمام خواهد شد و حتی در نتیجه گیری تیم ، تاثیر مستقیمی خواهد داشت!
برای همینست که دشمنان تراختور برای بهم ریختن برنامه های تشویق و حمایت هواداران در بازی خارج خانه ، موجبات غفلت آنانرا از وظیفه اصلی شان که تشویق تیم است ، فراهم میکنند!
به صلاح تیم تراختور است که هوادارانش ، بدور از حاشیه سازی در سکوها از تیم خود حمایت کنند و حتی المقدور از ورود به حاشیه ها باخویشتنداری ، خودداری کنند!
درخاتمه از هواداران تراختور در اصفهان ، خواهشمندیم که با توجه به نیاز روحی بازیکنان تراختور ، بیش از پیش در استادیم حاضر شوند و تیم خود را تشویق کنند!
مسافران آذربایجانی در منطقه نیز میتوانند برنامه سفر خود را تنظیم کنند تا در روز مسابقه در استادیوم باشند!
….ومن الله التوفیق وعلیه التکلان!
اومودوموز ، اولو تانری یه!

یادداشت از : ساوالان – اردبیل