درختان ائل گلی تبریز جایگزین می شوند/ طرح کاشت ۱۰ هزار نهال
درختان ائل گلی تبریز جایگزین می شوند/ طرح کاشت ۱۰ هزار نهال

به گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام در راستای طرح جوان سازی درختان پارک بزرگ ائل گلی انجام می یابد. حسن زاده با اشاره به اهمیت درختکاری و جوان سازی درختان این پارک تاریخی، گفت: ائل گلی با توجه به قدمت دیرینه […]

رزبه گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام در راستای طرح جوان سازی درختان پارک بزرگ ائل گلی انجام می یابد.

حسن زاده با اشاره به اهمیت درختکاری و جوان سازی درختان این پارک تاریخی، گفت: ائل گلی با توجه به قدمت دیرینه خود دارای درختان ستبر و ریشه دار قدیمی است که برای جایگزینی آن‌ها در صورت پیری و فرسودگی، نیازمند درختان جدید هستیم.

وی دلیل کاشت این ۱۰ هزار اصله درخت را جایگزینی گونه های جدید با گونه های قدیمی عنوان کرده و ادامه داد: همان طور که طی سال گذشته شاهد بودیم با از بین رفتن درختان چنار چندین ساله‌ی خیابان ولیعصر تهران و جای خالی آنها چه منظره ی تلخ و تهی ایجاد شده بود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: سازمان پارکهای تبریز نیز در همین راستا و برای جلوگیری از وقوع اتفاقی مشابه چنارهای تهران برای درختان ائل گلی، با کاشت این تعداد درخت اقدام به طرح جوان سازی و جایگزینی درختان نموده است.

حسن زاده همچنین با تاکید بر اینکه سعی شده این درخت و درختچه ها از گونه های قومی منطقه باشند، تصریح کرد: نارون، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و… از جمله درختان کاشته شده در این طرح جایگزینی هستند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که اقلیم منطقه آذربایجان نیازمند کاشت گونه هایی است که با آب و هوای این خطه سازگاری داشته باشند تا در گرو آن شاهد ماندگاری طولانی مدت این درختان باشیم.