هشدار رحمانی نسبت به ادامه رکود
هشدار رحمانی نسبت به ادامه رکود

به گزارش اویاقلیق،”رضا رحمانی” امروز در نشست مشترک مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مدیران صنایع آذربایجان شرقی، با تاکید بر این مطلب، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برآورد کرده است با تامین نقدینگی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی صنعت، وضعیت بخش تولید کشور به شرایط سال ۹۰ باز گردد. وی با تاکید بر افزایش […]

ب۵به گزارش اویاقلیق،”رضا رحمانی” امروز در نشست مشترک مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مدیران صنایع آذربایجان شرقی، با تاکید بر این مطلب، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برآورد کرده است با تامین نقدینگی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی صنعت، وضعیت بخش تولید کشور به شرایط سال ۹۰ باز گردد.

وی با تاکید بر افزایش سرمایه بانک ها برای کمک به بخش تولید، گفت: در قانون حمایت و رفع موانع تولید، برای حمایت از صنایع برای تامین سرمایه در گردش دستورالعمل های لازم پیش بینی شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادامه به وضعیت رکود سنگین صنایع کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات دولت در کنترل تورم بسیار مناسب و چشمگیر بوده است، اما این وضعیت به رکود دامن زده و ادامه سیاست های اقتصادی فعلی، یک اشتباه استراتژیک است.

رحمانی تاکید کرد: رکود، تورم و فساد آفات صنعت و تولید هستند و صنعت در بستر فساد و تورم رشد نمی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با هشدار نسبت به ادامه شرایط رکود در بخش صنعت، گفت: از دولت می خواهیم اقدامات سریعی برای خروج صنعت از رکود انجام دهد و قفل صنعت و تولید کشور را باز کند، در غیر این صورت باید نسبت به ادامه شرایط نگران کننده صنعت کشور اعلام خطر کرد.

رحمانی در ادامه از اقدامات موثر بانک صنعت و معدن در حمایت از بخش صنعت کشور تقدیر کرد و گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی در این حوزه، اقدامات خوبی برای حمایت از صنایع انجام داده است که بسیار قابل تقدیر است.

وی با ذکر اینکه یکی از نقاط قوت اقتصاد آذربایجان شرقی، فعالیت بیشتر بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در سطح استان است، گفت: متاسفانه سرمایه گذاری دولت در آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری بوده است که امیدوارم دولت این کم کاری خود را به نحو دیگری در استان جبران کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقاد از عدم اجرای مصوبه هیات دولت در سفر اخیر استانی به آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: دولت در سفر اخیرش به استان مصوب کرد که ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به صنایع استان پرداخت شود که تا کنون قدمی باری اجرای این مصوبه برداشته نشده است.

رحمانی خطاب به بخش خصوصی استان نیز گفت: سرمایه گذاری عمده بخش خصوصی استان در بخش صنعت، علاوه بر اینکه کم کاری دولت در این بخش را می رساند، اما از سوی دیگر نشانگر قدرت تاثیرگذاری بخش خصوصی آذربایجان شرقی است و بخش خصوصی استان باید از ظرفیت های اتاق بازرگانی، خانه صنعت و سایر تشکلات و انجمن های تخصصی برای تاثیرگذاری و پیشبرد صنایع استان تلاش کنند.