فتحی پور: صنعت آذربایجان دارد از دست می رود/ هر ۵ دقیقه، یک نفر به آمار بیکاران کشور افزوده می شود
فتحی پور: صنعت آذربایجان دارد از دست می رود/ هر ۵ دقیقه، یک نفر به آمار بیکاران کشور افزوده می شود

به گزارش اویاقلیق،”ارسلان فتحی پور” امروز در نشست مشترک مدیران بانک صنعت و معدن و مدیران صنایع آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، گفت: خوشبختانه بانک صنعت و معدن از یک مدیر صاحب نظر، متفکر و توسعه گرا برخوردار است و ما امیدواریم این بانک بتواند حمایت های بیشتری از صنایع آذربایجان شرقی انجام دهد. […]

بییبه گزارش اویاقلیق،”ارسلان فتحی پور” امروز در نشست مشترک مدیران بانک صنعت و معدن و مدیران صنایع آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، گفت: خوشبختانه بانک صنعت و معدن از یک مدیر صاحب نظر، متفکر و توسعه گرا برخوردار است و ما امیدواریم این بانک بتواند حمایت های بیشتری از صنایع آذربایجان شرقی انجام دهد.

وی با اشاره به مدیریت های بخشی صورت گرفته در گذشته، گفت: باید در حمایت از واحدهای بزرگ، متوسط و کوچک مدیریت هماهنگی انجام پذیرد تا اقتصاد کشور به روند متعادلی دست پیدا کند.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه ارزش افزوده در بخش صنعت در سال های اخیر کاهش نگران کننده ای داشته است، گفت: ارزش افزوده در بخش صنعت در سال ۸۶ به میزان ۸٫۶ درصد، در سال ۹۰ به میزان ۱٫۱ درصد و در سال ۹۲ به میزان منهای ۱۰٫۱- درصد بوده است.

فتحی پور با ابراز نگرانی نسبت به ادامه وضع رکود در بخش صنعت، گفت: رکود و کمبود نقدینگی در صنایع بخصصو قطعه سازان آذربایجان شرقی، بخش صنعت و تولید استان را تهدید می کند و ادامه این روند باعث از دست رفتن ظرفیت های توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

وی با اشاره به بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ها، گفت: بانک ها موظف هستند از بخش تولید حمایت کنند، اما دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی دارد، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک ها نزد بانک مرکزی است و ۷۷ هزار میلیارد تومان نیز بدهی معوقه در بانک ها وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعتراف به خطای مجلس در این خصوص، گفت: ما در مجلس روغن ریخته شده را نذر امامزاده کردیم. صنعت آذربایجان دارد از دست می رود و تولیدکنندگان با ادامه شرایط سخت رکود و کمبود نقدینگی دچار نا امیدی می شوند.

فتحی پور با هشدار نسبت به عواقب ادامه رکود در بخش صنعت، گفت: هر ۵ دقیقه، یک نفر به امار بیکاران کشور افزوده می شود و این یک زنگ خطر بزرگ برای کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت قطعه سازی عمده ترین صنعت آذربایجان شرقی است، گفت: کارگران صنایع قطعه سازی بعضا سه ماه و بیشتر است که حقوق ناچیز خود را دریافت نکرده اند و این غیر قابل کتمان و مایه تاسف است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان آبرو و شناسنامه صنعت ایران هستند و توجه به رشد صنعتی تبریز و آذربایجان، موجب رشد سریع و توسعه اقتصادی کشور می شود.

فتحی پور گفت: تبریز با قرار گیری در شاهراه اوراسیا و کریدور شرق و غرب جهان و با دارا بودن نیروی متخصص و ماهر کار شایسته حمایت و توجه بیشتری است. اگر بخواهیم عقب ماندگی های سال های گذشته کشور را سریعاً حل کنیم، باید به تبریز و آذربایجان توجه بیشتری انجام شود.