واردات روغن پالم ۳۰ درصد کاهش یافته است/رفع مشکلات بیمه‌ای
واردات روغن پالم ۳۰ درصد کاهش یافته است/رفع مشکلات بیمه‌ای

به گزارش اویاقلیق،حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در زنجان در گفتگو با خبرنگاران افزود: طبق مصوبه شورای عالی سلامت، باید باید ۳۰ درصد واردات روغن پالم نسبت به سال ۹۲ کاهش پیدا می‌کرد که این امر محقق شده است. وی با اشاره به […]

به گزارش اویاقلیق،حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در زنجان در گفتگو با خبرنگاران افزود: طبق مصوبه شورای عالی سلامت، باید باید ۳۰ درصد واردات روغن پالم نسبت به سال ۹۲ کاهش پیدا می‌کرد که این امر محقق شده است.

وی با اشاره به دستور بررسی آب‌های معدنی، ادامه داد: طی یک ماه روند بررسی بر روی آب‌های معدنی صورت خواهد گرفت تا نتیجه استاندارد یا غیر استاندارد بودن این آب‌های معدنی مشخص شود.

هاشمی آینده فرا روی طرح تحول نظام سلامت را بسیار امیداور کننده و خوب ارزیابی کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت آرزوی همه دولت‌ها بوده که امروز محقق شده است.

هاشمی با بیان اینکه برخی اشکالات موجود در زمینه ایجاد طرح تحول نظام سلامت در کشور جزئی است، افزود: طرح تحول نظام سلامت به یقین آینده خوبی دارد و اشکالات جزئی آن با هماهنگی بیشتر، همت بالاتر و نگاه ملی‌تر حل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال‌حاضر گام‌های موثری برای رفع مشکلات پرداخت بدهی بیمه‌ها برداشته شده است، ادامه داد: تلاش مجموعه دولت ارتقا و تحقق کامل طرح نظام سلامت است و این طرح آینده خوبی خواهد داشت.

هاشمی یادآور شد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت از تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت حمایت قاطعانه دارند و این رویداد از آرزوهای مردم و مسئولان کشور است.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت با پیشرفت خوبی با حمایت دولت، هیئت وزیران و مقام رهبری موجب خشنودی مردم شده است و این هدف اصلی دولت تدبیر و امید است که رفاه و آسایش مردم فراهم شود و نقطه‌ای است که آرزوی همه خدمتگزاران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این طرح به دلیل اینکه بخشی از اهداف دولت را محقق می‌کند، با هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، همت والاتر و نگاه ملی‌تر پیشرفت‌های خوبی خواهد داشت و مشکلات مرتفع خواهند شد.

هاشمی در خصوص عدم دریافت مقاله در بخش بین‌المللی، گفت: به نظر می‌رسد در دوره پساتحریم اطمینان در جوانان سراسر جهان برای شرکت در کنگره‌ها و همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران فراهم شود تا نقطه اتکایی برای تحقیقات بین‌المللی باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در ادامه با اشاره به دستاوردهای حوزه داروسازی کشور، افزود: در حال‌حاضر شرکت‌های داروسازی فعالیت‌های خوبی در کشور دارند و کارهای خوبی در حوزه دارو و فناوری دارو در کشور در حال انجام است.

دکتر هاشمی با اشاره به فعالیت یک شرکت داروسازی با هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان درآمد حاصل از تولید دارو، افزود: در حال‌حاضر محققان و داروسازان کشور بر روی داروها و فرمول‌های جدید در حال فعالیت هستند که به تدریج تا آخر سال داورهای جدید بهره‌برداری خواهند شد.

وی از رونمایی چند داروی جدید طی دو هفته آینده در کشور خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود کار در حوزه بهداشتی کشور، گفت: در تلاش هستیم مجوز استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید در مجموعه بهداشت و درمان کشور را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کنیم تا کسری این بخش رفع شود.

منبع:مهر