تسریع در خروج زندان از شهرهای تبریز و مراغه
تسریع در خروج زندان از شهرهای تبریز و مراغه

به گزارش اویاقلیق،سعید شبستری ظهر امروز در کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برگزاری این جلسات در محل ادارات مختلف فرصتی برای حل مشکلات و ارائه خدمات بیشتر است، اظهار داشت: جلسه سوم سال‌جاری در محل زندان تبریز با این هدف برگزار شده تا موضوعات به صورت ویژه بررسی شود. معاون […]

هعبه گزارش اویاقلیق،سعید شبستری ظهر امروز در کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برگزاری این جلسات در محل ادارات مختلف فرصتی برای حل مشکلات و ارائه خدمات بیشتر است، اظهار داشت: جلسه سوم سال‌جاری در محل زندان تبریز با این هدف برگزار شده تا موضوعات به صورت ویژه بررسی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی سال ۹۴ را سال پر چالشی برای دولت خواند و گفت: به غیر از موضوع انتخابات حفظ سرمایه‌های اجتماعی از مهم‌ترین مسائل پیش رو است و اگر نتوانیم پرداخت مناسبی داشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی یادآور شد: در زمینه ارائه خدمات دستگاه‌های اجتماعی با مشکل در عرضه و تقاضا مواجه هستیم و این فاصله موجب نارضایتی و کاهش همکاری و اختلال در اعتماد و کاهش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود و این امر در دستگاه‌های حاکمیتی جدی‌تر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا این فاصله در عرضه و تقاضای خدمات کاهش یابد که منجر به افزایش اعتماد و مشارکت عمومی می‌شود و باید بتوانیم خدمات را از طریق مردم ارائه دهیم و سیستم‌های دستگاه‌های اجرایی باید بر پایه همراهی مردم باشد.

وی تاکید کرد: تغییر نگرش مردم به مسئولان با توجه به وضعیت فعلی برای ما مهم است و بسیاری از خدمات و کارهای انجام شده به مردم منعکس نمی‌شود که مدیران باید عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشند.

شبستری افزود: آمار اقدامات فرهنگی  و اجتماعی در زندان تبریز گسترده است اما با این حال نیازمند کار بیشتری هستیم و هرچه در این مورد اقدام کنیم باز هم کم است و عمق فاجعه در مورد زندانیان معتاد و بی‌سواد عمیق و مسئولیت آفرین است.

وی گفت: در آذربایجان‌شرقی توجه ویژه‌ای به این امر می‌شود و اردوگاه ماده ۱۶ که باید سال‌ها قبل در استان احداث می‌شد در یکی دو سال اخیر احداث شد و امیدواریم تا پایان سال استان به صورت کلی از معتادان متجاهر پاکسازی شود و استان بدون معتاد متجاهر جزو اولویت‌های استانداری است.

شبستری خواستار توجه ویژه فرمانداران به موضوع اعتیاد و دیگر موضوعات فرهنگی و اجتماعی شد و گفت: هر شهری در استان باید به عنوان یک نماد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر به خانواده‌های زندانیان شد و گفت: آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و عاطفی در کنار آسیب‌های اقتصادی خانواده‌های زندانیان را درگیر خود می‌کند که در این مورد کمیته امداد و بهزیستی به فرمانداران کمک و یاری می‌کنند.

رایگان شدن ارائه خدمات بهزیستی به خانواده‌های زندانیان

وی از رایگان شدن ارائه خدمات بهزیستی به خانواده‌های زندانیان خبر داد و گفت: ورودی‌های بسیاری به زندان‌های استان صورت می‌گیرد که خانواده‌های آنان به مراتب بیشتری دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند.

شبستری بر همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ارشاد اسلامی در برنامه‌ریزی فرهنگی در مورد زندانیان شد و گفت: این افراد جزو اولویت‌ها و گروه‌های هدف در مسائل فرهنگی هستند و در کنار سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، گروه‌های مردم نهاد نیز در این زمینه نقشی مهم بر عهده دارند و علاوه بر گروه‌های خیریه فعلی گروه‌های جدید مردمی را نیز تشکیل و ساماندهی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر پوشش صدرصدی بیمه‌ای و خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: کار کردن پزشکان در زندان تبریز با مشکلاتی مواجه است اما نمی‌شود به خاطر این مشکلات و پائین بودن دستمزدها از ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زندانیان خودداری کرد.

وی یادآور شد: ترک تحصیل زندانیان در حال تحصیل و یا خانواده‌های آنان نیز قابل قبول نیست و باید زمینه ادامه تحصیل فراهم شود چرا که مشاهده می‌شود به علت زندانی شدن سرپرست خانواده، فرزندان از ادامه تحصیل باز می‌مانند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر اشتغال آفرینی برای زندانیان پس از آزادی تاکید کرد و گفت: زندانیانی که به علت سرقت در حبس به سر می‌برند پس از اتمام مدت زندان نباید در امر اشتغال مشکل داشته باشند که در این میان خانواده زندانیان نیز در کنار مسئولان نقش آفرینی می‌کنند.

وی بر انتقال زندان تبریز به خارج از شهر تاکید کرد و گفت: در برخی شهرهای استان مانند مراغه که در داخل شهر است باید بر انتقال زندان به خارج از شهر و ساخت زندان سریع‌تر اقدام شود.

شبستری بر تشکیل زندان باز در استان تاکید کرد و گفت: مجازات‌های جایگزین در مورد زندانیان توسط برخی قضات صورت می‌گیرد که این امر باید گسترش یابد.

منبع:فارس