جاده تندرستی یا دلباختگی؟
جاده تندرستی یا دلباختگی؟

به گزارش اویاقلیق،سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از هفته گذشته انجام بازی‌های والیبال و بدمینتون را در جاده سلامت پارک ایل گلی ممنوع کرده. انجام فعالیت ورزشی به عنوان یکی از تفریحات سالم در جوامع مختلف رواج دارد. ورزش‌های همگانی و انجام گروهی حرکات ورزشی در پارک‌ها و فضاهای سبز بسیار روحیه آور […]

چحبه گزارش اویاقلیق،سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از هفته گذشته انجام بازی‌های والیبال و بدمینتون را در جاده سلامت پارک ایل گلی ممنوع کرده.

انجام فعالیت ورزشی به عنوان یکی از تفریحات سالم در جوامع مختلف رواج دارد. ورزش‌های همگانی و انجام گروهی حرکات ورزشی در پارک‌ها و فضاهای سبز بسیار روحیه آور و نشاط بخش می‌باشد.

روزهای تعطیل اگر سری به پارک ایل گلی تبریز زده باشید به راحتی می‌توانید در جاده تندرستی یا سلامت این پارک تعداد انبوهی از پیر و جوان را مشاهده کنید که مشغول انجام فعالیت‌های ورزشی هستند.

در میان این فعالیت‌های ورزشی، بازی والیبال و بدمینتون خواهان زیادی دارد و اکثریت افراد حاضر در جاده سلامت به این رشته‌ها مشغول می‌شوند و در این بین انجام ورزش والیبال نه به صورت حرفه‌ای بلکه بصورت آماتور (در حد پنجه و ساعد زدن) در مسیر جاده سلامت بسیار دیده می‌شود.

حجم انبوه علاقه مندان به والیبال و سرگرم کردن خود با این رشته ورزشی بسیار پسندیده است اما حال جای این سوال است که آیا همه افرادی که در آن مکان به والیبال می‌پردازند نیتشان ورزش و تفریح سالم است؟

با نگاهی گذرا به بازی والیبال در جاده سلامت به برخی از نکات توجه می‌کنیم:

بازی والیبال در حالی که برخی از خانواده‌ها برای اسراحت به این اماکن عمومی می‌آیند، باعث می‌شود آسایش این عزیزان از دست برود.

بازی والیبال بین دختران و پسران روز به روز در این جاده افزایش یافته و این بازی سرآغاز شروع دوستی‌های والیبالی شده است.

صب

عده‌ای هم واقعا نیت‌های خوبی برای ورزش در این جاده ندارند و با هدف‌های دیگری وارد جمع والیبالی این پارک می‌شوند.

استفاده از وسایل ورزشی عمومی در این جاده به دلیل بازی والیبال در این پارک عملا انجام نمی‌پذیرد.

بدین ترتیب با توجه به اینکه این جاده کم کم تبدیل به مکانی برای دوست یابی‌های والیبالی برای دختران و پسران شده بود، تعطیلی بازی والیبال در این جاده کار بسیار پسنده ای به نظر می‌رسد.

حال باید دید نیت سازمان پارک‌ها و فضای سبز از این اقدام چه بوده است؟

البته با در نظر گرفتن این موضوع که عده زیادی هم در این جاده به تفریح سالم می‌پرداختند انتظار می‌رود مسئولان این پارک زمین‌هایی مخصوص والیبال برای علاقه مندان به این رشته ورزشی محیا سازند چراکه تنها زمین والیبال پارک ایل گلی با ساخت زمین اسکیت هاکی عملا دیگر کاربری والیبالی خود را از دست داده است.

منبع:آناج