بازیگر زن: حکام عرب شرط گذاشتند دخترانمان را شب‌ها در اختیارشان بگذاریم!
بازیگر زن: حکام عرب شرط گذاشتند دخترانمان را شب‌ها در اختیارشان بگذاریم!

به گزارش اویاقلیق،یک هنرمند زن سوری با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌، به اظهارات آنگلا مرکل درباره علت سرازیر شدن سیل آوارگان به کشورهای اروپایی و عدم عزیمت آنها به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پاسخ داد. خانم می سکاف بازیگر مشهور سوری در پاسخ به اظهارات صدر اعظم آلمان، با تشکر از کمک های این کشور […]

بصبه گزارش اویاقلیق،یک هنرمند زن سوری با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌، به اظهارات آنگلا مرکل درباره علت سرازیر شدن سیل آوارگان به کشورهای اروپایی و عدم عزیمت آنها به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پاسخ داد.

خانم می سکاف بازیگر مشهور سوری در پاسخ به اظهارات صدر اعظم آلمان، با تشکر از کمک های این کشور به آوارگان فراری از مناطق ناآرام منطقه گفت: دلیل سرازیر نشدن آوارگان به برخی از کشورهای عربی، درخواست های بی شرمانه آنها بوده است.

پس از سرازیر شدن موج گسترده آوارگان به آلمان و اتریش، آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور در انتقاد از عدم پذیرش آوارگان سوری و عراقی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفته بود: آوارگان سوریه و عراق به ما پناه آورده اند، در صورتیکه مکه به آنها نزدیکتر بود!

می سکّاف هنرمند سوری در پاسخ به اظهارات صدر اعظم آلمان نوشته است: بله خانم مرکل! مکه، دبی، مسقط و عمان از برلین و کپنهاگ به ما نزدیکترند. آری! آنها پذیرفتند که به ما کمک کنند؛ اما مشروط به آنکه دختران، خواهران و حتی زنانمان را در اختیار آنها بگذاریم تا به عنوان کنیز، شب ها را با آنها سپری کنند. ولی ما سفر پرخطر در دریا و مواجهه با غرق شدن در امواج یا در کانتینرهای دربسته برای رسیدن به سرزمین شما را بر پذیرش چنین پیشنهاد مفتضحانه ای ترجیح دادیم.

این هنرمند سوری افزود: این آوارگان نه با هدف کسب تابعیت اروپایی، بلکه به دلیل اطمینان از احترام به آنها همانند یک انسان به اروپا پناه آورده اند، زیرا در این قاره حتی با حیوانات نیز با احترام رفتار می شود. آنها چیزی جز این رفتار نمی خواهند و از پناه بردن به سران کشورهای عربی که معنی انسانیت را نمی دانند و با وجود مشاهده تصاویر این همه کشتار، اقدامی برای توقف آن نمی کنند، ابا دارند.

سکاف در پایان با طعنه زدن به شروط غیرانسانی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اقامت و ورود اتباع کشورهای عربی دیگر به آنها افزود: خانم صدر اعظم! از شما و ملت آلمان که از ما درخواست معرفی کفیل یا ویزا یا ارائه دعوتنامه یا مدارکی مبنی بر انجام رزرو در هتل پنج ستاره ندارید؛ تشکر می کنیم.

منبع: العالم