هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان از مجهزترین مراکز هنری کشور است
هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان از مجهزترین مراکز هنری کشور است

به گزارش اویاقلیق،رضا قاسم پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی مجموعه هنرستان هنرهای زیبای پسران تبدیل شدن به قطب هنری استان زنجان است، افزود: اهداف مجموعه هنرستان هنرهای زیبا در سه سطح برنامه‌ریزی‌شده است، اول برنامه‌های کوتاه‌مدت یک ساله که با تلاش در جهت ساماندهی هنرستان و تجهیز و تکمیل مجموعه […]

چخبه گزارش اویاقلیق،رضا قاسم پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی مجموعه هنرستان هنرهای زیبای پسران تبدیل شدن به قطب هنری استان زنجان است، افزود: اهداف مجموعه هنرستان هنرهای زیبا در سه سطح برنامه‌ریزی‌شده است، اول برنامه‌های کوتاه‌مدت یک ساله که با تلاش در جهت ساماندهی هنرستان و تجهیز و تکمیل مجموعه همراه خواهد بود، در ادامه جذب هنرآموزانی که دغدغه‌ی هنری دارند، حداقل به تعداد ۵۰ نفر و پیگیری المپیادهای  استانی هنر در رشته‌های مختلف هنری است.

وی ادامه داد: امیدواریم این برنامه‌ها طی سه سال آینده تحقق یابند، از جمله این اهداف کسب اعتماد جامعه هنری به مجموعه و کارکنان مجموعه و شناساندن آن به آحاد مردم  است، در ادامه کشف استعدادهای هنری استان و جذب سرریز فرهنگسرای امام خمینی و کوثر جز اهداف مجموعه خواهد بود.

قاسم پور در ادامه از اجرای سومین سطح برنامه‌ریزی با نام برنامه‌ریزی استراتژیکی مجموعه هنرستان هنرهای زیبای پسران خبر داد و افزود:  مجموعه پتانسیل کافی جهت تبدیل‌شدن به قطب هنری استان زنجان رادار است و با کمک رسانه‌های استان، هنرمندان و هنردوستان  این هدف دور از دسترس نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  مجموعه هنرستان هنرهای زیبای پسران و دانشگاه علمی کاربردی هزینه‌ای بالغ در ۶ میلیارد تومان در برداشته است، ادامه داد: مساحت زمین مجموعه ۶۰۳۵ مترمربع می‌باشد، زیربنای ساختمان ۵۲۷۵ مترمربع و مساحت محوطه‌سازی ۴۳۰۰ مترمربع و دیوارکشی محوطه نیز ۳۲۰ متر است.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران استان زنجان  ادامه داد: طبقه اول مجموعه که به هنرستان هنرهای زیبای پسران اختصاص دارد در رشته‌های سینما، انیمیشن، نقاشی، گرافیک و نمایش آماده پذیرش هنرجو است، و طبقه دوم که به دانشگاه علمی کاربردی تعلق دارد در رشته‌های کاردانی حرفه‌ای امور فرهنگی، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی با گرایش گرافیک و کاردانی حرفه‌ای سینما با گرایش فیلم‌سازی بدون کنکور آماده پذیرش دانشجو است.

وی در ادامه گفت: در حاضر ۲۴ استان کشور دارای هنرستان هنرهای زیبا هستند که هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان بعد از هنرستان هنرهای زیبای استان البرز یکی از بهترین مراکز هنری کشور است.

 قاسم پور در خصوص مشکلات فرا روی مجموعه گفت: در حال حاضر با دو نوع مشکل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مواجه هستیم، مشکلات درون‌سازمانی شامل تأمین اعتبار جهت تجهیز مجموعه  است، اما مهم‌ترین مشکل برون‌سازمانی است.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران استان زنجان گفت: یکی دیگر از مشکلات برون‌سازمانی دورنمای شغلی مبهم برای تمامی رشته‌های تحصیلی به‌خصوص رشته‌های هنری است که در شهرهای کوچک بیشتر با این معضل مواجه هستیم و باید در جهت کمرنگ کردن این مشکل تلاش‌های لازم به عمل آید.

قاسم پور در ادامه از دعوت هنرمندان برجسته و اساتید مطرح دانشگاه زنجان جهت تدریس در هنرستان خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه رشته‌های هنری زیرمجموعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد، هماهنگی لازم با آموزش‌ و پرورش جهت تبلیغ و شناساندن هنرستان هنرهای زیبا با نصب بنر صورت گرفته تا دانش آموزان علاقه‌مند و مستعد جهت تحصیل در هنرستان جذب شوند.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران استان زنجان همچنین از پذیرش هنرجو در رشته‌ی موسیقی از سال آینده خبر داد و افزود: به دلیل اینکه هنرجویان رشته‌های هنری در آینده تحصیلی خود دچار مشکل نشوند و بتوانند مدارج تحصیلی را به‌صورت پیوسته طی کنند در هنرستان هنرهای زیبا یک سال به تحصیل در پایه‌ی پیش‌دانشگاهی خواهند پرداخت.

منبع:مهر