در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال برای قطار شهری تبریز هزینه شد
در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال برای قطار شهری تبریز هزینه شد

به گزارش اویاقلیق، محمد صادق پور مهدی روز دوشنبه در نشست شورای فنی استان با بیان اینکه در حال حاضر، هزینه فرصت های از دست رفته را می پردازیم، گفت: اگر آن زمان مسوولان به تعهد مالی خود عمل می کردند ، در حال حاضر شاهد بهره برداری از خط یک قطار شهری تبریز به […]

زسشبه گزارش اویاقلیق، محمد صادق پور مهدی روز دوشنبه در نشست شورای فنی استان با بیان اینکه در حال حاضر، هزینه فرصت های از دست رفته را می پردازیم، گفت: اگر آن زمان مسوولان به تعهد مالی خود عمل می کردند ، در حال حاضر شاهد بهره برداری از خط یک قطار شهری تبریز به صورت کامل بودیم .
وی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت ارشد استان نگاه به گذشته نیست، در عین حال بر ضرورت روشنگری برای مردم تاکید کرد .
پورمهدی با اعلام اینکه در دو سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال توسط دولت و شهرداری برای قطار شهری تبریز هزینه شده است، رعایت زمان بندی برنامه ریزی شده در خصوص بهره برداری از خطوط قطار شهری تبریز را ضروری خواند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح قطار شهری تبریز ، گفت: اعمال محدودیت زمانی در ارائه خدمات فاز یک قطار شهری تبریز به شهروندان بر اساس دستورالعمل سازنده واگن هاست .
صادق پشمینه آذر اظهارکرد: در این دستورالعمل ، نسبت به مسافرگیری در ساعات محدود به مدت حداکثر سه ساعت در روز و با سرعت کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت تاکید شده است .
وی با اشاره به اینکه با افزایش رام های قطار، زمان بهره برداری از فار اول خط یک قطار شهری تبریز افزایش خواهد یافت ، گفت: همچنین زمان توقف مسافران در ایستگاه ها هم کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز از ایستگاه ششم تا یازدهم تا پایان سال آینده بهره داری می شود ، گفت: تلاش براین است که تا پایان سال ۹۶ فاز سوم این خط از ایستگاه ۱۱ تا ۱۸ هم آماده بهره داری شود .
پشمینه آذر با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خطوط یک و دو قطارشهری تبریز هزینه شده است ، گفت: در صورت تامین اعتبار لازم انتظار می رود ، تا سال ۱۴۰۰ خط دو قطار شهری تبریز هم به بهره برداری برسد .
مدیر کل استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با گزارشی از روند اجرای طرح ساماندهی آسانسورهای مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری استان ، گفت: با بررسی یکهزار و ۲۱۷ آسانسور منصوبه ، ۲۰۶ آسانسور پلمپ شده است .
ساسان فرشی حق رو با اعلام اینکه برای ۱۰۲ آسانسور گواهی استاندارد صادر شده است ، گفت: ۳۱۰ مورد هم در مرحله صدور می باشد .
معاون عمرانی استاندار هم در این خصوص بر پایش مداوم وضعیت آسانسورها تاکید کرد و گفت: کنترل و بررسی وضعیت آسانسورها می تواند فرصت مناسب شغلی برای افرادی که در این زمینه آموزش دیده اند، ایجاد کند.
ایرج شهین باهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم پیشنهاد کرد : از توان انسانی این سازمان در زمینه نگهداری و بازرسی آسناسورهای استفاده شود .

منبع:ایرنا