۱۳۲ آسانسور گواهی استاندارد دریافت کردند
۱۳۲ آسانسور گواهی استاندارد دریافت کردند

به گزارش اویاقلیق،ساسان فرشی‌حق‌رو صبح امروز در جلسه شورای فنی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه استانداردسازی آسانسورها از آذر ماه سال گذشته با هماهنگی دادستان تبریز، بر ساماندهی امر نصب آسانسور و بازرسی‌ها اقدام شده است، اظهار داشت: هر چند در این زمینه گلایه‌هایی صورت می‌گیرد اما تا حال حاضر هزار و ۲۱۷ آسانسور […]

رسبه گزارش اویاقلیق،ساسان فرشی‌حق‌رو صبح امروز در جلسه شورای فنی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه استانداردسازی آسانسورها از آذر ماه سال گذشته با هماهنگی دادستان تبریز، بر ساماندهی امر نصب آسانسور و بازرسی‌ها اقدام شده است، اظهار داشت: هر چند در این زمینه گلایه‌هایی صورت می‌گیرد اما تا حال حاضر هزار و ۲۱۷ آسانسور مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۲۰۶ آسانسور پلمب شده تا اقدامات لازم صورت گیرد و پس از اخذ تعهد به عدم استفاده تا زمان رفع مشکلات رفع پلمب می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۲۶ آسانسور فک پلمب شده و ۴۰۰ مورد نیز در مراحل بررسی و رفع عیب قرار دارد.

وی افزود: در ۱۵۷ مورد آسانسور نیز با مقاومت مواجه شده‌ایم و حتی برخوردهای زننده‌ای نیز صورت گرفته و در نتیجه موضوع به مقامات قضایی منعکس شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: از آذر ماه سال گذشته تاکنون ۱۳۲ آسانسور گواهی استاندارد را از این اداره کل دریافت کرده‌اند.

وی اظهار  داشت: پروانه‌های نظارتی سه ساله شده و به جای یک سال هر سه ساله تمدید می‌شود و در زمینه نظارت بر مصالح ساختمانی نیز با هماهنگی نظام مهندسی استان کارهای خوبی انجام شده است.

فرشی‌حق‌رو خاطر نشان کرد: بازرسی‌های صورت گرفته بر ساختمان‌های دولتی، مجتمع‌های پزشکی و عمومی و نیز مجتمع‌های ساختمانی صورت می‌گیرد و تاکنون به منازل شخصی زیر ۵ طبقه ورود نداشته‌ایم.

وی گفت: استانداردهای صورت گرفته در این اداره کل بر اساس استانداردهای جهانی است و در حال حاضر شرکت‌های بازرسی آذربایجان‌شرقی و تبریز پیشرفت خوبی داشته‌اند و ۱۲ شرکت بازرسی در استان فعال است و در زمینه شهربازی نیز بعد از تهران و اصفهان دومین شهری هستیم که شرکت‌های بازرسی تخصصی در این زمینه فعال است.