شایعه وقوع زلزله در تهران، آماده باش در تبریز
شایعه وقوع زلزله در تهران، آماده باش در تبریز

به گزارش اویاقلیق،”خلیل ساعی” در رابطه با شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی در خصوص احتمال وقوع زلزله در تبریز، گفت: هیچ کشوری قادر به پیش بینی زلزله نیست و در کشور ما هم چنین امکانی برای پیش بینی زلزله در ۱۰ الی ۵۰ روز آینده وجود ندارد. وی افزود: در هر حال آذربایجان […]

سزبه گزارش اویاقلیق،”خلیل ساعی” در رابطه با شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی در خصوص احتمال وقوع زلزله در تبریز، گفت: هیچ کشوری قادر به پیش بینی زلزله نیست و در کشور ما هم چنین امکانی برای پیش بینی زلزله در ۱۰ الی ۵۰ روز آینده وجود ندارد.

وی افزود: در هر حال آذربایجان شرقی استانی زلزله خیز است و هر آن احتمال وقوع زلزله در آن وجود دارد؛ از یک ساعت تا چندین سال آینده این احتمال وجود دارد که زلزله در تبریز و استان رخ دهد، اما اینکه گفته شود پیش بینی شده که در روزهای آینده حتما زلزله ای رخ خواهد داد، درست نیست.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه ما وظیفه داریم هر لحظه نیروهای استان را برای مقابله با وضعیت بحرانی آماده نگه داریم، گفت: ما برای تست و ارزیابی نیروهای امدادی و درمانی استان سالانه برنامه هایی برای اجرای مانور در سطح استان برگزار می کنیم و لازم است همه نیروهای امدادی و کارگروه های تخصصی عملیاتی در آمادگی کامل به سر ببرند.

ساعی با بیان اینکه همه نیروهای استان باید برای انجام وظیفه در این مانورها آماده باشند، گفت: در مانورهایی که توسط مدیریت بحران استان همه ساله به اجرا گذاشته می شود، عملکرد کلیه دستگاه ها و نیروهای درگیر در بحث مدیریت استان مورد ارزیابی قرار گرفته و برای رویارویی با وضعیت بحرانی واقعی آماده تر می شوند.

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: من نمی گویم اتفاقی در استان نخواهد افتاد، من می گویم اتفاق پیش بینی شده و مشخصی در استان اتفاق نخواهد افتاد، وگرنه آذربایجان منطقه حادثه خیزی است و ما هر لحظه باید آمادگی مقابله با شرایط مختلف را داشته باشیم.

گفتنی است طی روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی و به خصوص در شبکه اجتماعی تلگرام پیامی دست به دست می چرخد که در آن از احتمال وقوع زلزله بزرگی در استان خبر داده شده است.