شاهکار برخی مسئولان در حمایت از «محمد رسول الله (ص)»/ ورود تجهیزات فیلم مجیدی با ۲ سال تاخیر +سند
شاهکار برخی مسئولان در حمایت از «محمد رسول الله (ص)»/ ورود تجهیزات فیلم مجیدی با ۲ سال تاخیر +سند

به گزارش اویاقلیق،موج شگفتی و تحسین مردم و سینماگران داخلی و خارجی همزمان با آغاز اکران سراسری فیلم محمد رسول الله (ص) آغاز شده و هر نوشتاری کوتاه، تصویر یا در پستی از شبکه‌های اجتماعی در این خصوص، با اقبال و استقبال مردمی همراه می شود که وجود نازنین پیامبر اعظم را از عمق جان […]

به گزارش اویاقلیق،موج شگفتی و تحسین مردم و سینماگران داخلی و خارجی همزمان با آغاز اکران سراسری فیلم محمد رسول الله (ص) آغاز شده و هر نوشتاری کوتاه، تصویر یا در پستی از شبکه‌های اجتماعی در این خصوص، با اقبال و استقبال مردمی همراه می شود که وجود نازنین پیامبر اعظم را از عمق جان دوست دارند.

با توجه به اهمیت و جایگاه مهم موضوع فیلم در ایران و جهان، دستگاهها و مسئولان مختلف کشورمان حمایت های مناسبی از گروه تولید این فیلم که از نظر متخصصان و مردم بسیار خوش تکنیک و پر معنا ساخته شده، به عمل آمده تا مجید مجیدی بهترین روایت از زندگی پیامبر را روانه سینماها کند.

همچنین علاوه بر اینکه این فیلم تاثیرگذاری فرهنگی بسزایی در جهان دارد، به عنوان صنعت نیز می ‌تواند مورد توجه قرار گیرد. همان‌ طور که در هالیوود فیلم‌های سینمایی، فروش چند صد میلیون دلاری دارند، محمد رسول‌الله (ص) از این نظر نیز قابل توجه است؛ چراکه این فیلم پتانسل فروش جهانی قابل توجهی دارد و می‌ تواند به عنوان یک سرمایه ‌گذاری فرهنگی و اقتصادی مورد توجه مسئولان نظام و دولت قرار گیرد.

اما بررسی برخی اسناد و گزارشات نشان می دهد علی رغم حمایت برخی مسئولان و مدیران ارشد نظام، بخشی از درخواست ها و نیازهای تیم فیلمسازی مجید مجیدی با عنایت خاصی همراه نشده و درست است که این کارگردان محجوب سینما، دم از کمبودها و همکاری نکردن ها نمی زند، اما دانستن این مشکلات، در فهم بهتر مصائب ساخت چنین فیلمی موثر است.

بر اساس صورتجلسه مورخ ۱۱ مرداد امسال کمیته ماده ۱ که جهت بررسی درخواست های بخش های مختلف کشور جهت ورود لوازم خاص صنعتی و ماشین آلات با حضور ۷ مسئول دولتی و چند مسئول بخش خصوصی به ریاست معاون وزیر صنعت تشکیل می شود، نشان می دهد برخی تقاضاهای ورود تجهیزات فیلم فوق با موافقت به موقع مسئولان همراه نشده است.

طبق بند ۱ صورتجلسه مذکور، مشخص می شود که شرکت پشتیبانی و تجهیز سینمای ایران در سال ۹۲ درخواست ورود ۲ دستگاه کامیون با تجهیزات خاص را جهت تولید فیلم پیامبر اعظم (ص) ارائه می کند که این درخواست با این توضیحات بخش صنعت و معدن همراه می شود که کامیونهای مذکور مشمول قانون خودرو هستند و به همین خاطر، کمیته ماده ۱ در جلسه ۱۴ آبان سال ۹۲ خود با ورود آنها مخالفت می کند.

ثصاما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و با پیگیری مسئولان ارشد دولتی و بر اساس درخواست دبیر هیات دولت و دفتر معاون اول رییس جمهور از مسئولان این کمیته، موضوع مجددا در جلسه مردادماه سال ۹۴ بررسی و با ورود کامیونهای فوق موافقت می شود.

حال این سوال مهم مطرح است که با توجه به گذشت ۲ سال از درخواست اولیه برای واردات این تجهیزات خاص، آیا اکنون این لوازم به درد پروژه ای به این اهمیت می خورد؟ آیا زمان تصویب ورود این تجهیزات با زمان اکران فیلم همزمان نیست؟ یا اینکه حتما معاون اول رییس جمهور و دبیر هیات دولت باید دستور رسیدگی و پیگیری به این موضوع را بدهند تا مجوز مربوطه صادر شود؟

منبع:صبحانه