کاهش قیمت خودرو خواسته نمایندگان است/ مسوولان از خودروهای لوکس پیاده شوند
کاهش قیمت خودرو خواسته نمایندگان است/ مسوولان از خودروهای لوکس پیاده شوند

به گزارش اویاقلیق،نادر قاضی پور ،درخصوص کمپین های ایجاد شده برای تشویق مردم به جلوگیری از خرید خودروهای داخلی، گفت: ما ضمن حمایت از تولیدات ملی و در راستای مبارزه با ورود بی رویه خودروهای لوکس خارجی به کشور،مخالفت شدیدی با دولتمردان و مسئولانی داریم که ازماشین های خارجی و لوکس استفاده می کنند. نماینده […]

به گزارش اویاقلیق،نادر قاضی پور ،درخصوص کمپین های ایجاد شده برای تشویق مردم به جلوگیری از خرید خودروهای داخلی، گفت: ما ضمن حمایت از تولیدات ملی و در راستای مبارزه با ورود بی رویه خودروهای لوکس خارجی به کشور،مخالفت شدیدی با دولتمردان و مسئولانی داریم که ازماشین های خارجی و لوکس استفاده می کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه طی سال های اخیر به مسئولان امر درخصوص ضرورت کاهش قیمت خودروهای ساخت داخل بارها تذکر داده شده و نمایندگان مردم در خانه ملت بر کاهش قیمت ها تاکید دارند.

خودروسازان کشور باید ابتدا هزینه‌های خود را کاهش دهند

وی همچنین در خصوص ایرادات قیمت گذاری در صنعت خودرو نیز عنوان کرد: زمانی‌که قیمت آهن و فولاد افزایش یافت خودرسازان ساز افزایش قیمت را کوک کردند،اما هم اکنون که قیمت این کالا افت کرده، آنها اقدامی در راستای کاهش قیمت محصولات تولیدی انجام نمی دهند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده خودروسازان کشور باید در ابتدا هزینه های خود را کاهش دهند، به عنوان مثال وجود ۱۴۰ تا ۱۵۰ شرکت وابسته به یک خودروسازی در کشور، واقعا ضرورتی ندارد و این شرکت ها باید منحل و یا تعدیل شوند که این امر در کاهش هزینه شرکت های خودرو ساز، بسیار تاثیرگذار است و خریدار تاوان این هزینه های کمرشکن را نخواهد داد.

کم کردن هزینه‌های تولید،مردم را به خرید خودروی داخلی تشویق می کند

وی همچنین خرید مستقیم قطعه از واحدهای تولیدی را منتهی به کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: درصورت متعادل شدن قیمت خودروی داخلی،استقبال مردم از آن افزایش خواهد یافت که این امر تا حدی اقتصاد کشور را شکوفا خواهد کرد.

به گفته قاضی پور؛باید با کم کردن هزینه‌های تولید، مردم را در راستای خرید خودروی داخلی حمایت و تشویق کرد.

افراد سودجو با انتشارعکس از انبارهای خودروسازان داخلی،سعی درخدشه دارکردن اعتماد مردم دارند

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین در ادامه به افت قدرت خرید مردم طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: خودروسازان با کاهش قیمت محصولات خود، شاهد افزایش تقاضا خواهند بود و از سوی دیگر مردم از این اتفاق به شدت استقبال می کنند.

نماینده مردم ارومیه درمجلس درخصوص عکس‌ها و اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی مبنی بر تکمیل ظرفیت پارکینگ خودروسازان داخلی نیز بیان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با انتشار عکس های مختلف از انبارهای انبوه از ماشین خودروسازان داخلی، سعی در تخریب روحیه ملی و خدشه دارکردن اعتماد مردم دارند و می خواهند بر پیکره اقتصاد مملکت ، ضربه وارد کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:مردم ما عاقل‌تر و فهمیده تر ازآن هستند که با دیدن چند عکس که سندیت ندارد و اگرهم داشته باشد مربوط به روند خروج خودرو از انبار است؛به تولیدات ملی و داخلی پشت کنند.