بارگیری ۱۰ واگن جدید مترو به مقصد تبریز/ سال آینده مترو تبریز در ایستگاه ساعت
بارگیری ۱۰ واگن جدید مترو به مقصد تبریز/ سال آینده مترو تبریز در ایستگاه ساعت

به گزارش اویاقلیق،محمدصادق پورمهدی به صورت سرزده از نحوه فعالیت خط یک مترو تبریز که به‌تازگی و همزمان با هفته دولت آغاز به کار کرده است بازدید کرد و همراه مردم مسیر ایستگاه شهریار تا ایل‌گلی را سوار مترو شد. وی گفت: دو رام قطار شامل ۱۰ واگن جدید بارگیری شده و در حال انتقال […]

به گزارش اویاقلیق،محمدصادق پورمهدی به صورت سرزده از نحوه فعالیت خط یک مترو تبریز که به‌تازگی و همزمان با هفته دولت آغاز به کار کرده است بازدید کرد و همراه مردم مسیر ایستگاه شهریار تا ایل‌گلی را سوار مترو شد.

وی گفت: دو رام قطار شامل ۱۰ واگن جدید بارگیری شده و در حال انتقال به تبریز است.

پورمهدی افزود: با رسیدن واگن‌های جدید و اضافه شدن آن‌ها به واگن‌های فعال، ساعات فعالیت و  ظرفیت جا‌به‌جایی مسافر در این خط به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

خط یک فاز نخست مترو تبریز که سرانجام بعد از سال‌ها همزمان با هفته دولت افتتاح شد، براساس استاندارهای بین‌المللی همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۵ در مسیر ایل‌گلی تا ایستگاه شهریار مبادرت به جا‌به‌جایی مسافر می‌کند.

مسئولان مترو در جریان بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال خوب مردم اعلام کردند: براساس آمارهای موجود روز‌به‌روز شمار استفاده‌کنندگان از مترو افزایش می‌یابد.

معاون بهره‌برداری مترو افزود: در نخستین روز فعالیت این خط  ۹۰۰ نفر، روز دوم ۱۱۰۰ نفر، روز سوم  ۱۲۶۰ نفر و روز چهارم بیش از ۱۴۴۰ نفر سوار مترو شدند.

وی افزود: بسیاری از مسافران که سوار مترو شده بودند در گفت‌و‌گوی چهره‌به‌چهره با معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ضمن تشکر از تلاش مسئولان و ابراز رضایت از راه‌اندازی مترو خواستار تسریع در راه‌‌اندازی خط‌های بعدی این قطار به‌ویژه تا مقابل ایستگاه میدان ساعت شدند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به خواسته‌های مردم گفت: ساخت و تکمیل بقیه فازهای مترو با اولویت و به‌سرعت پیش می‌رود و تصمیم داریم مطابق برنامه‌ریزی خط‌های بعدی را تا میدان ساعت و برای سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.