ظرفیت دو برابری فعالیت مترو تبریز
ظرفیت دو برابری فعالیت مترو تبریز

به گزارش اویاقلیق،محمد صادق پورمهدی در بازدید سرزده از نحوه فعالیت خط یک مترو تبریز که به تازگی و همزمان با هفته دولت آغار به کار کرده است بازدید کرد و همراه مردم مسیر ایستگاه شهریار تا ایل گلی را سوار مترو شد. وی گفت: دو رام قطار شامل ۱۰ واگن جدید بارگیری شده و […]

به گزارش اویاقلیق،محمد صادق پورمهدی در بازدید سرزده از نحوه فعالیت خط یک مترو تبریز که به تازگی و همزمان با هفته دولت آغار به کار کرده است بازدید کرد و همراه مردم مسیر ایستگاه شهریار تا ایل گلی را سوار مترو شد.

وی گفت: دو رام قطار شامل ۱۰ واگن جدید بارگیری شده و در حال انتقال به تبریز است.

پورمهدی افزود: با رسیدن واگن های جدید و اضافه شدن آن ها به واگن های فعال هم ساعات فعالیت و هم ظرفیت جا به جایی مسافر  دراین خط به دو برابر افزایش خواهد یافت.

خط یک فاز نخست مترو تبریز که سرانجام بعد از سال ها همزمان با هفته دولت افتتاح شد براساس استاندارهای بین المللی همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۵ در مسیر ائل گولی تا ایستگاه شهریار مبادرت به جا به جایی مسافر می کند.

مسئولان مترو در جریان بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال خوب مردم  اعلام کردند براساس آمارهای موجود همه روزه شمار استفاده کنندگان از مترو افزایش می یابد.

معاون بهره برداری مترو افزود: در نخستین روز فعالیت این خط  ۹۰۰ نفر ،  روز دوم ۱۱۰۰ نفر ، روز سوم  ۱۲۶۰ نفر و روزچهارم بیش از ۱۴۴۰ نفر سوار مترو شدند.

بسیاری از مسافران که سوار متر شده بودند در گفت و گوی چهره به چهره با معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ضمن تشکر از تلاش مسوولان و ابراز رضایت از راه اندازی مترو خواستار تسریع در راه اندازی خط های بعدی این فطار به ویژه تا مقابل ایستگاه میدان ساعت شدند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به خواسته های مردم گفت: ساخت و تکمیل بقیه فاز های مترو با اولویت و به سریت پیش می رود و بنا داریم مطابق برنامه ریزی ان شاء الله خط های بعدی را تا میدان ساعت و برای سال آینده به بهره برداری برسانیم.