احداث مجموعه زیست محیطی حیات وحش در تفرجگاه عینالی تبریز
احداث مجموعه زیست محیطی حیات وحش در تفرجگاه عینالی تبریز

به گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حمید قاسمی در حاشیه بازدید از محل احداث این پارک ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه کارکنان سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت اظهار داشت: این مجموعه زیست محیطی که با رعایت ضوابط زیست محیطی و مشاوره‌های […]

به گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حمید قاسمی در حاشیه بازدید از محل احداث این پارک ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه کارکنان سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت اظهار داشت: این مجموعه زیست محیطی که با رعایت ضوابط زیست محیطی و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان محیط طبیعی این اداره کل و با همکاری سازمان توسعه عون ابن علی در حال احداث است.

وی افزود: این پارک حیات وحش در نوع خود بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در کشور در چنین محل، مساحتی و رعایت شاخص‌های زیست محیطی احداث می‌شود.

قاسمی گفت: این محل بر اساس بررسی‌های اولیه قابلیت زیستگاهی برخی گونه‌های پستانداران بزرگ جثه استان و استانداردهای لازم برای نگهداری گونه به صورت نیمه طبیعی را دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت برد محدوده درخواستی از طرف کارشناسان این اداره کل برای برخی گونه‌های علف‌خوار محاسبه شده و گونه‌های گیاهی مورد نیاز برای تداوم مراحل فیزیولوژیک گونه‌های هدف پیش‌بینی شده است.

قاسمی گفت: ایجاد سازه‌های اولیه برای پایش مستمر، دامپزشک مقیم و سایر موارد ضروری تعیین و اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان عون بن علی تبریز با اشاره به آغاز اجرای فاز اول این مجموعه در مساحتی حدود ۴۰ هکتار بیان کرد: منطقه در نظر گرفته شده برای احداث مجموعه حیات وحش، دره مابین ایستگاه دوم تله کابین و تپه بقعه و رستوران بام تبریز به طرف چشمه طرلان با مساحتی حدود ۸۰ هکتار می‌باشد که اجرای فاز اول آن با مساحت۴۰ هکتار آغاز شده است.

برزگر جلالی گفت: برای اجرای فاز اول این مجموعه، در مرحل اول می‌بایست منطقه امن ایجاد کنیم و برای این منظور ۳ هزار و ۲۰۰ متر طولی به ارتفاع ۳ متر فنس کشی لازم است که عملیات فنس کشی پیرامون این منطقه هم اکنون در حال اجراست.

وی ادامه داد: با اتمام فاز اول طرح، علاوه بر اینکه که قابل رویت از محوطه ایستگاه دوم تله کابین و تپه رستوران خواهد بود، همشهریان و میهمانان عزیز می‌توانند با انتخاب مسیر هوایی، این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد کنند.