نشست زمین در برخی مناطق کشور حاصل برداشت غیر مجاز آبهای زیرزمینی است
نشست زمین در برخی مناطق کشور حاصل برداشت غیر مجاز آبهای زیرزمینی است

به گزارش اویاقلیق،رحیم میدانی روز شنبه در ملکان افزود: متاسفانه برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی موجب نشست زمین در استان های همدان ، کرمان ، آذربایجان شرقی و جنوب تهران به اندازه ۳۶ سانتی متر شده است. وی گفت: اگر نسبت به منابع آبی موجود در بخش های مختلف کشاورزی و خانگی […]

به گزارش اویاقلیق،رحیم میدانی روز شنبه در ملکان افزود: متاسفانه برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی موجب نشست زمین در استان های همدان ، کرمان ، آذربایجان شرقی و جنوب تهران به اندازه ۳۶ سانتی متر شده است.

وی گفت: اگر نسبت به منابع آبی موجود در بخش های مختلف کشاورزی و خانگی برنامه ریزی اصولی انجام نگیرد این اتفاق برای سایر نقاط کشور نیز متصور است.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: میانگین بارندگی نسبت به دراز مدت ۳۸ درصد کاهش یافته و دمای هوا نیز یک درجه افزایش یافته، به طوری که میانگین بارندگی در وضع موجود ۱۹۰میلی متر است و با توجه به اتمام سال آبی ۹۳-۹۴ اتفاق قابل محسوس دیگر رخ نخواهد داد.

میدانی این وضعیت را در استان های غربی کشور، حوزه خلیج فارس و دریای عمران را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: بارندگی در شمال و شمالغرب کشور به نسبت سایر مناطق خوب، اما کافی نیست.

وی افزود: در ۱۵سال گذشته کشور در وضعیت سخت خشکسالی قرار گرفته و باید در منابع آبی کشور به طرف ارتقاء بهره وری بهتر و تعادل در مصرف و منابع آبی تلاش زیادی شود.

میدانی اظهار کرد: میانگین بارندگی در کشور ما یک سوم دنیاست و با توجه به اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار داریم، بنابر این باید در بخش کشاورزی متناسب با شرایط موجود برنامه ریزی شود.

شهرستان ملکان با ۱۱۰هزار نفر جمعیت در ۱۵۵کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.