در تولید مواد لبنی، کیفیت بهترین سرمایه است/ بروکراسی اداری طاقت فرساست
در تولید مواد لبنی، کیفیت بهترین سرمایه است/ بروکراسی اداری طاقت فرساست

به گزارش اویاقلیق، جعفر خانی با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد:  با توجه به برنامه ریزی های دولت در خصوص افزایش مصرف لبنیات و با توجه به ضرورت این امر برای ارتقای سلامت جامعه، تولید کنندگان مواد غذایی به خصوص لبنیات موظف به تولید با کیفیت این محصولات هستند. وی افزود: یکی از پایه […]

به گزارش اویاقلیق، جعفر خانی با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد:  با توجه به برنامه ریزی های دولت در خصوص افزایش مصرف لبنیات و با توجه به ضرورت این امر برای ارتقای سلامت جامعه، تولید کنندگان مواد غذایی به خصوص لبنیات موظف به تولید با کیفیت این محصولات هستند.

وی افزود: یکی از پایه های ارتقای کیفیت محصولات لبنی، استفاده از مشاورین و متخصصین دانشگاهی است و ما معتقدیم که رمز موفقیت در تولید و همچنین مدیریت استفاده از دانش به روز است.

خانی تاکید کرد: گرفتن علامت های استاندارد و ایزوهایی که کاربرد نداشته باشند فقط ظاهر محصولات را می سازند ولی در واقع باید علم و دانش در تولید خودِ محصولات و بالا بردن کیفیت آن هاکاربرد داشته باشند.

رییس هیئت مدیره ی شرکت فرآورده های لبنی هنر سراب همچنیناز شروع به کار فاز جدید این شرکت خبر داد و گفت: در فاز اول کارخانه با رویکرد تولید تخصصی دوغ پروبیوتیک و کفیر سوم شهریور ماه توسط معاون عمرانی استاندار افتتاح شد و فاز دوم با تولید آبمیوه نیز به زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: فاز سوم، که به منظور تولید شیر خشک طرح ریزی شده است نیز تا پایان امسال با کمک و همیاری مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

۲

خانی در ادامه، استقلال و عدم وابستگی به وام های بانکی را از دیگر ضروریات تولید عنوان کرد و گفت: ما با پشتیبانی کاری و اتحاد و عدم وابستگی مالی توانستیم صنعت موروثی پدر را حفظ کرده و تا جایگاه کنونی برسانیم و هم اکنون علاوه بر فعالیت در حوزه شمالغرب و صادرات به کشورهای عراق و افغانستان، در تهران نیز واحد تولید و بسته بندی دنیای لبنیات با برند بامگاه و یک سردخانه ی ۲ هزار تنی جهت توزیع مویرگی محصولات را مدیریت می کنیم.

مدیرعامل شرکت هنر سراب همچنین با اشاره به عدم تناسب هزینه تولید و قیمت عرضه محصولات لبنی  اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده ها، مطالبات سازمان های مرتبط در کنار ثبات قیمت عرضه محصولات، ضرورت بازنگری به قیمت ها را دو چندان کرده  اما با توجه به اینکه سرانه مصرف و خرید محصولات لبنی در کشور ما بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است (که عمدتا ناشی از ضعف در توان خرید مردم می باشد) این امر نیازمند توجه روز افزون مسئولان در این خصوص است.

خانی،  بروکراسی اداری را یکی از موانع تولید ارزیابی کرد و افزود: توان و اراده ی مدیران واحدها، در بسیاری از موارد در مسیر رفت و آمد به ادارات و پیمودن پیچ و خم های ساختگی اداری، انرژی مورد نیاز جهت تولید را به هدر می دهد و به جرات می توان گفت که توجه به این مهم می تواند وضعیت تولید را متحول کند.

جعفر خانی در پایان خاطر نشان کرد: اتحادیه تولید کنندگان محصولات لبنی در کشور، تلاش دارد با رفع موانع و انتقال نظرات و دیدگاه های دست اندرکاران به دولت محترم چشم انداز تولید و پیشرفت صنعت را تعالی بخشد و امیدواریم که این امر بتواند گامی مهم و اساسی در زمینه ارتقای کیفیت تولید مواد لبنی از سوی تولیدکنندگان و بالا رفتن مصرف سرانه لبنیات از سوی مصرف کندگان بردارد.

گفتنی است شرکت فرآورده های لبنی هنر سراب(برادران خانی) از سال ۱۳۳۵ کار خود را به صورت سنتی آغاز کرده و بعد از سال ۷۶ به روش کاملا صنعتی در زمینه تولید محصولات لبنی پاستوریزه و هموژنیزه فعالیت می کند.