«مطبخ اربابی» در تئاتر شهر تبریز
«مطبخ اربابی» در تئاتر شهر تبریز

به گزارش اویاقلیق،حسین اصل عبداللهی، ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این نمایشنامه نوشته واصف اونگورن از مجموعه آثار نمایشی کشور ترکیه است که برای اولین بار در ایران  توسط با ترجمه پری اشتری توسط نشر میلکان منتشر می شود و همچنین نمایش مطبخ اربابی برای اولین بار در تبریز به روی صحنه خواهد رفت. […]

به گزارش اویاقلیق،حسین اصل عبداللهی، ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این نمایشنامه نوشته واصف اونگورن از مجموعه آثار نمایشی کشور ترکیه است که برای اولین بار در ایران  توسط با ترجمه پری اشتری توسط نشر میلکان منتشر می شود و همچنین نمایش مطبخ اربابی برای اولین بار در تبریز به روی صحنه خواهد رفت.
وی افزود: مطبخ اربابی یکی از متون مهم ادبیات این کشور است و داستان آن در دهه هفتاد ترکیه و در بحبوحه ی اعتراضات کارگری اتفاق می افتد.
طراح و کارگردان نمایش مطبخ اربابی در ادامه گفت: مطبخ اربابی با موضوعی سیاسی، اجتماعی سعی در نشان دادن مشکلات ناشی از اختلافات طبقاتی دارد.
عبداللهی ادامه داد: وقایع داستان در یک آشپزخانه ی اربابی رخ می دهد و با روایتی از گذشته و ایجاد تعلیق برای تماشاگر، مخاطب را تا پایان داستان با خود همراه می کند.
وی افزود: شیوه اجرایی دو سویه در این نمایش باعث می شود که مخاطب ضمن فاصله گذاری، احساس قرابت بیشتری با صحنه، بازیگران و وقایع داستان داشته و اجرایی متفاوت را تجربه کند.
گزارش نصر حاکی است، کامیار شکیبایی، سجاد راثی، رشاد معینی، یوسف اکبرزاده و پریسا سهرابی به عنوان بازیگر، وحید محمدی به عنوان دستیار کارگردان، آیدا سلیمی به عنوان منشی صحنه، پری اشتری به عنوان روابط عمومی، علی مقدم به عنوان طراح و گرافیست، رشاد معینی به عنوان طراح گریم، عطا معارفی و سودا لایزالی به عنوان مجریان گریم، آیدین تبریزی به عنوان عکاس، سعید وزیری به عنوان آهنگساز، مسعود کریمانی به عنوان مدیر شبکه های مجازی، سیامک صبوحی به عنوان مدیر صحنه، شهریار رزمی به عنوان صدا پیشه، اسماعیل اندروا به عنوان مجری دکور و بابک پور فرد در ساخت تیزر و افکت، حسین عبداللهی را در اجرای نمایش مطبخ اربابی یاری می کنند.
بر اساس این گزارش، نمایش “مطبخ اربابی” از ۱۵ تا ۳۱ شهریور، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز اجرای عمومی می شود و زنگ آغاز اجرای نمایش توسط فیروز عاقلی، بازیگر پیشکسوت تئاتر تبریز به صدا درخواهد آمد.
گفتنی است روز اول اجرای نمایش مطبخ اربابی ویژه ی اهالی هنر و رسانه می باشد و دانشجویان در طول اجراها با ارائه ی کارت می توانند از تخفیف دانشجویی برای خرید بلیط بهره مند شوند.