ربوده شدن ۱۸ شهروند ترکیه در بغداد
ربوده شدن ۱۸ شهروند ترکیه در بغداد

به گزارش اویاقلیق،نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه با بیان این‌که تمام ۱۸ کارگر مذکور تبعه ترکیه هستند، از ادامه تماس‌ها با مسئولین عراقی جهت آزادسازی آنها خبر داد. به گفته وی، عراقی‌ها هنوزهیچ اطلاعی از عاملان و چگونگی وقوع این حادثه ندارند. از سوی دیگر، مسئولین شرکت نورل هولدینگ، که این افراد در آن استخدام هستند، اعلام کرد این حادثه […]

به گزارش اویاقلیق،نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه با بیان این‌که تمام ۱۸ کارگر مذکور تبعه ترکیه هستند، از ادامه تماس‌ها با مسئولین عراقی جهت آزادسازی آنها خبر داد.

به گفته وی، عراقی‌ها هنوزهیچ اطلاعی از عاملان و چگونگی وقوع این حادثه ندارند.

از سوی دیگر، مسئولین شرکت نورل هولدینگ، که این افراد در آن استخدام هستند، اعلام کرد این حادثه با ورود ناگهانی آدم‌ربایان به محل اجرای پروژه ساخت یک استادیوم ۳۰ هزار نفری در منطقه صدر بغداد رخ داد.

طبق این بیانیه، افراد ناشناس با لباس نظامی در ساعت ۳ بامداد وارد محل مذکور شدند. این افراد همچنین درهای ورود برخی ار اتاق و دفترهای محل کار را شکسته، و داخل آن‌ها را گشته‌اند.

کارکنان این شرکت گفتند پس از این حادثه بلافاصله جزئیات امر را به اطلاع وزارت خارجه ترکیه و نیروهای امنیتی محلی رسانده و خواستار آزادی فوری کارگران شدند.

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه ترکیه نیز به خبرگزاری آناتولی گفت، کارکنان سفارت این کشور در بغداد نیز در این زمینه با مسئولین امنیتی عراق در تماس هستند. به گفته این منبع عراقی‌ها پیگیری‌های لازم در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

تانژو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز در یک نشست خبری کوتاه ضمن اعلام این که در این حادثه ۱۴ کارگر، ۳ مهندس و یک حسابگر ربوده شده اند، گفت: “طبق اطلاعاتی که ما دریافتیم، ربایندگان ابتدا از هویت کارگران پرسیده و سپس اتباع ترکیه را برای این اقدام انتخاب کردند”.

وی افزود: “دلیل این حادثه و این‌که توسط چه کسانی انجام گرفته شده است، هنوز مشخص نیست. ما در این زمینه با شرکت مذکور در ارتباطیم و پیگیر این قضیه خواهیم بود”.