پدافند هوایی تبریز، حافظ امنیت آسمان شمال‌غرب ایران
پدافند هوایی تبریز، حافظ امنیت آسمان شمال‌غرب ایران

به گزارش اویاقلیق،امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی فرد عصر روز چهارشنبه در نشستی خبری که در منطقه پدافند هوایی شمال غرب برگزار شد با بیان اینکه تکنولوژی مدام درحال پیشرفت است، گفت: امروزه باید برای مقابله کردن با تهدیدات و حملات هوایی در جهت رشد و توسعه پدافند هوایی تلاش کنیم و در همین […]

به گزارش اویاقلیق،امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی فرد عصر روز چهارشنبه در نشستی خبری که در منطقه پدافند هوایی شمال غرب برگزار شد با بیان اینکه تکنولوژی مدام درحال پیشرفت است، گفت: امروزه باید برای مقابله کردن با تهدیدات و حملات هوایی در جهت رشد و توسعه پدافند هوایی تلاش کنیم و در همین راستا به فرمان رهبر معظم انقلاب قرارگاه پدافند هوایی تشکیل شد که اکنون دارای ۹ منطقه در کل کشور می باشد که  این قرارگاه ها وظیفه ی حراست آسمان کشور را عهده دار هستند.

وی سپس افزود: پدافند هوایی منطقه ی شمال غرب کشور وظیفه ی کنترل و حراست آسمان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و بخشی از کردستان را بر عهده دارد.

فرمانده پدافند هوایی منطقه شمال غرب همچنین گفت:امروزه سیاست کشور دفاعی است و به همین خاطر روی سامانه های دفاعی متمرکز شده ایم و این امر باعث افزایش توان دفاعی کشور شده است.

وی بومی سازی سامانه ها و ارتقای دانش کارکنان منطقه را از اولویت های منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور خواند و گفت: ما قبل از انقلاب سامانه های خود را از کشورهای خارج تامین میکردیم و به همین دلیل نقاط ضعف آنها را به خوبی می دانستند و این امر باعث می شد بتوانند برعلیه خود ما از آنها استفاده کنند.

اسدی فرد اظهار داشت: با بومی سازی سامانه ها و استفاده از جوانان نخبه ی دانشگاهی و به کار گیری توان صنعتی  و متخصصین و کارشناسان رادارهایی را طراحی کرده ایم که در اینده شاهد رونمایی از انها خواهیم بود.

وی همچنین از طراحی و افتتاح راداری خبر داد که قادر است فاصله ی هزار مایلی از مرزها را ببیند و پهپادهایی را که به اندازه ی یک متر سطح مقطع دارند را تشخیص دهد.

وی گفت: ورود حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هواپیما در ۲۴ ساعت به کشور را کنترل می کنیم که برخی به مقصد کشورمان است و برخی نیز به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، فقط از آسمان کشور عبور می کنند.

امیر ملک علی اسدی فرد با بیان این موضوع که در آسمان شمال غرب کشور گاه شاهد اشیای نورانی هستیم که ممکن است یک پدیده ی فضایی اجرام اسمانی و شهاب سنگ ها باشند و ممکن است در سایر شهرهای کشور نیز قابل مشاهده باشند، خاطر نشان شد: تا کنون شاهد مورد ناشناسی که ساخته دست بشر باشد نبوده ایم ولی در صورت مشاهده ی هرگونه ی اشیا نورانی در اسمان مردم می توانند از طریق تماس با شماره ۳۴۳۰۰۰۰۲ واحد ارتباطات مردمی منطقه ی پدافند هوایی شمال غرب این گونه موارد را گزارش کنند تا پیگیری شود.