اجرای کامل مصوبات شورای استاندارد آذربایجان شرقی
اجرای کامل مصوبات شورای استاندارد آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق،احمد محمدزاده در جلسه شورای استاندارد آذربایجان شرقی، افزود: تشکیل کارگروه‌های عملیاتی منطبق با کنترل استاندارد در جهت عملیاتی‌سازی مصوبات شورای استاندارد جزو مصوبات هیات وزیران است. وی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل استاندارد باید وظایف قابل واگذاری به سازمان‌های دیگر را با شرح کامل موارد همکاری تدوین کند. محمدزاده افزود: […]

به گزارش اویاقلیق،احمد محمدزاده در جلسه شورای استاندارد آذربایجان شرقی، افزود: تشکیل کارگروه‌های عملیاتی منطبق با کنترل استاندارد در جهت عملیاتی‌سازی مصوبات شورای استاندارد جزو مصوبات هیات وزیران است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل استاندارد باید وظایف قابل واگذاری به سازمان‌های دیگر را با شرح کامل موارد همکاری تدوین کند.

محمدزاده افزود: دستگاه‌‌های اجرایی از جمله شهرداری و نظام مهندسی بازوهای توانمند شورای استاندارد به شمار می‌روند، اما اجرای ناقص مصوبات شورا از سوی اداره کل استاندارد قابل قبول نیست.

وی همچنین تشکیل جلسات شورای استاندارد استان را در فواصل دو ماهه خواستار شد و افزود: در این شورا مسوولان عالی استان عضویت دارند و جلسات شورا به جای حضور کارشناسان باید با حضور مدیران سازمان‌ها تشکیل شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در نتیجه پایش کارشناسان استاندارد، فعالیت ۳۱۷ واحد تولیدی مصالح ساختمانی بدون پروانه بهره برداری در تبریز مشخص شده و برخوردهای لازم با آنان صورت گرفته است.

ساسان فرشی حق‌رو وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از تولید مصالح غیراستاندارد ساختمانی گفت: سازمان نظام مهندسی استان با برخورداری از حدود ۲۷ هزار نفر عضو در رشته های مختلف می تواند طبق قانون از استفاده مصالح غیر استاندارد جلوگیری و از این طریق با شورای استاندارد مشارکت کند.

وی در بخش دیگری به پایش های این اداره کل در بخش آسانسور اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۲۱۷ آسانسور منصوبه در اماکن عمومی، تجاری و مسکونی تبریز مورد پایش قرار گرفته که از این تعداد ۲۰۶ دستگاه در وضعیت پلمپ، ۳۲۷ دستگاه فک پلمپ، ۱۳۲ دستگاه اخذ استاندارد، ۹۰ دستگاه در حال صدور گواهینامه استاندارد، ۳۱۰ دستگاه در حال بازرسی و ۱۵۰ دستگاه دیگر به دلیل ممانعت از پلمپ به مراجع قضایی معرفی شدند.

در این جلسه مقرر شد تا کنترل واحدهای تولیدی بدون مجوز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و استاندارد انجام شود.

ترویج فرهنگ استانداردسازی در برنامه های تولیدی صدا و سیمای استان از دیگر مصوبات شورای استاندارد آذربایجان شرقی بود.