به گزارش اویاقلیق،سرهنگ اصغر باقریان دراین‌باره گفت: چندی پیش شهروندی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان اسلامشهر عنوان کرد فردی با سوء استفاده و هک حساب کاربری اش در جیمیل تصاویر شخصی وی را به‌دست آورده و با توهین، فحاشی و ایجاد مزاحمت قصد اخاذی از وی را دارد. باقریان با بیان اینکه با توجه […]

به گزارش اویاقلیق،سرهنگ اصغر باقریان دراین‌باره گفت: چندی پیش شهروندی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان اسلامشهر عنوان کرد فردی با سوء استفاده و هک حساب کاربری اش در جیمیل تصاویر شخصی وی را به‌دست آورده و با توهین، فحاشی و ایجاد مزاحمت قصد اخاذی از وی را دارد.

باقریان با بیان اینکه با توجه به اظهارات شاکی پرونده ای در پلیس فتا تشکیل و در دستور کار کارشناسان قرار گرفت، گفت: با آغاز رسیدگی به پرونده بررسی ها و تحقیقات گسترده ای در فضای مجازی انجام گرفت و در نهایت با تحلیل رد پاهای به‌جا مانده در فضای مجازی، متهم شناسایی و به پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران افزود: متهم در جریان بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف و عنوان کرد برای خرید اکانت بازی کلش آف کلنز جیمیل شاکی و پسورد آن را گرفته و با تغییر پسورد جیمیل، علاوه بر اینکه اکانت بازی را با ارزشی بیش از ۲۰ میلیون ریال برای خود برداشت کرده است. با تصاویری که از جیمیل شاکی به‌دست آورده اقدام به باج خواهی از شاکی و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت وی کرده است.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی ارجاع شده است گفت: خرید و فروش اکانت بازی کلش بسیاری از کاربران فضای مجازی را در معرض آسیب‌های جدی قرار داده است، به گونه ای که امروزه این بازی به ابزاری در دست بزهکاران سایبری برای نقض حریم خصوصی کاربران و اخاذی و هتک حیثیت آنها تبدیل شده است.