رسالت مهم پدافند هوائی تولید امنیت پایدار در کشور است
رسالت مهم پدافند هوائی تولید امنیت پایدار در کشور است

به گزارش اویاقلیق،امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی فرد با اشاره به اینکه امروز نوع جنگ های هوایی نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، افزود: امنیت پایدار به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است که این مهم اکنون محقق شده است. وی اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتمه الانبیا در […]

به گزارش اویاقلیق،امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی فرد با اشاره به اینکه امروز نوع جنگ های هوایی نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، افزود: امنیت پایدار به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است که این مهم اکنون محقق شده است.
وی اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتمه الانبیا در سال ۱۳۸۷ نیز ، پدافند هوایی از نیروی هوایی تفکیک و کارها به صورت تخصصی ادامه پیدا کرد که این روند نیز امنیت هوایی را بیش از پیش تقویت کرده است.
وی ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی و دستاوردهای جدید در بحث جنگ های هوایی ، نیاز است برای مقابله با حملات هوایی و کنترل هواپیماها با تلاش، نوآوری و تدبیر کار خود را رشد و توسعه دهیم.
اسدی فرد گفت: در همین راستا قرارگاه پدافند هوایی با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل و در طول هفت سالی که تشکیل شده، ۹ منطقه در کل کشور به وجود آمده که هرکدام از این مناطق کنترل، حفظ و حراست آسمان چندین استان ها را بر عهده دارد که در این میان حراست از آسمان استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و بخشی از کردستان بر عهده پدافند هوایی شمالغرب کشور است.
فرمانده پدافند هوائی منطقه شمالغرب کشور افزود: با استفاده از سامانه ها و تجهیزات و تلاش شبانه روزی کارکنان قادر به برقراری امنیت پایدار هوایی شده ایم که با گسترش سامانه های راداری در اقصی نقاط منطقه و با تجسسی که در ۲۴ ساعت توسط افسران کنترل شکاری انجام می شود منطقه شمالغرب کشور بطور کامل تحت پوشش قرار دارد.
اسدی فرد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نقش بسزایی در حفظ و حراست از شهرها و مناطق حساس و حیاتی مهم کشور بر عهده داشتند افزود: در این دوران برای اینکه نیروهای زمینی ما بتوانند به خوبی عملیات آفندی خود را علیه دشمن انجام دهند نیاز به پشتیبانی پدافند هوایی قوی داشتند تا نیروهای هوایی دشمن نتوانند آنها را زمین گیر کنند.
وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس توانستیم در حدود ۶۵۰ فروند هواپیمای دشمن را توسط سایت های موشکی، سایت های توپخانه ای و یا جنگنده های شکاری ساقط کنیم.

منبع:ایرنا