دولت ثابت کرد به وعده های خود پایبند است
دولت ثابت کرد به وعده های خود پایبند است

به گزارش اویاقلیق،اسماعیل جبارزاده افزود: در حالی آماده ورود به سومین سال خدمت دولت تدبیر و امید می شویم که دولت در طول دوسال خدمت خود با تلاشی که انجام داد، ثابت کرد نسبت به وعده هایی که به مردم داده شده، پایبند هستند و انشاالله تا پایان دوره خدمتی خود بتواند همچنان در خدمت […]

به گزارش اویاقلیق،اسماعیل جبارزاده افزود: در حالی آماده ورود به سومین سال خدمت دولت تدبیر و امید می شویم که دولت در طول دوسال خدمت خود با تلاشی که انجام داد، ثابت کرد نسبت به وعده هایی که به مردم داده شده، پایبند هستند و انشاالله تا پایان دوره خدمتی خود بتواند همچنان در خدمت صادقانه مردم عزیز و بزرگوار میهن اسلامی باشد.
وی ادامه داد: توافق هسته ای و دستاورد بزرگ این توافق که نصیب مردم بزرگ ایران خواهد شد از جمله اقدامات بزرگی بود که دولت از شروع به کار خود نسبت به آن همت گماشت و با رهنمودها و راهنمایی های مقام معظم رهبری توانستند این راه سنگین و پرپیچ و خم را به سرمنزل مقصود برسانند.
جبارزاده با اشاره به آغاز بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم در روزهای آتی شاهد به سرانجام رسیدن این مهم باشیم که از جمله کارهای بزرگ دولت در طول دو سال گذشته و از جمله دستاوردهای ملت عزیز ایران بعد از سالها مقاومت و ایستادگی بر آرمان های خود و بر گرفتن حق مسلم خود بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای سیاست های دولت سعی کردیم در دو سال گذشته آنچه که در جهت رفاه مردم، امنیت استان، تحقق اهداف دولت در غالب برنامه و بودجه ها دوسال گذشته و در غالب سیاست های ابلاغی، عمل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: آنچه که ما در بدو ورود به استان به دنبال آن بودیم داشتن نقشه راه و شناخت وضعیت موجود استان بود، زیرا در هر جلسه و مجلسی که حضور داشتیم اطلاعات مختلفی از بخشهای مختلف داده می شد که چه بسا این اطلاعات با همدیگر نمی خواند و باهم تناقض داشت.
وی با بیان اینکه دومین هدف ما در شروع به کار تیم جدید مدیریتی استان، تهیه نقشه راهی برای ادامه کار بود، افزود: آذربایجان شرقی را در شرایطی تحویل گرفتیم که در خیلی از بخشها اعم از مسایل اقتصادی، صنعت و کشاورزی، ناهنجاری های اجتماعی و موضوع بیکاری مشکلات عدیده ای داشتیم.
جبارزاده اظهار کرد: آمار و ارقامی که برای کار خود ملاک و معیار قرار دادیم، اطلاعاتی بود که توسط مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی آمار کشور اعلام شد و از آمارهای دست ساز دوری جستیم و در هر مقطع زمانی برای کنترل برنامه های خود و آنچه که خود را با آن ارزیابی خواهیم کرد، اطلاعاتی که توسط مرکز آمار ایران منتشر می شود، ملاک و معیار قرار دادیم.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ مرکز آمار ایران وضعیت خوبی را برای آذربایجان شرقی اعلام نکرده بود، افزود: در بخش های مختلف اعداد و ارقامی که در آمار آن سال ارایه شده بود نشان از وضعیت غیر قابل قبول شاخص های مختلف استان در بحث نرخ بیکاری، وضعیت کشاورزی و میزان اعتبارات بخش کشاورزی و در مسایل اجتماعی در بخش های مختلف داشت.
وی خاطرنشان کرد: اذربایجان شرقی از نظر جمعیتی در رده پنجم و ششم کشور قرار دارد و بر این اسا جایگاه استان در ارزیابی های مختلف باید در ردیف های پنجم و ششم قرار می گرفت که متاسفانه در خیلی از شاخص ها وضعیت نگران کننده ای وجود داشت.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در فضای کسب و کار که یکی از شاخص های بزرگ برای شناخت از وضعیت سرمایه گذاری استان و جایگاه آن در میزان جذب سرمایه است در بین استان های کشور رتبه ما ۲۱بود.
وی گفت: در بخش جرایم و ناهنجاری های اجتماعی وضعیت طوری بود که در اولین سفر وزیر کشور به استان در جلسه شورای تامینی که تشکیل شد دکتر رحمانی از وضعیت استان به خصوص در بحث سرقت و جرایم اظهار ناخشنودی کرد و همان جلسه ما مکلف شدیم وضعیت استان را بهبود ببخشیم.
جبازاده اظهار کرد: خوشحالم امروز در هفته دولت سال ۱۳۹۴ اعلام کنیم از نظر امنیتی که جزو وظایف اصلی همه دولت ها بوده است در استان همه نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی و همه دست اندرکاران تامین امنیت استان عملکرد قابل قبولی دارند و در ارزیابی ها جایگاه امنیتی استان جایگاه مناسبی است بطوری که آذربایجان شرقی یکی از استان های برتر در زمینه امنیتی در کشور است.
وی با بیان اینکه موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مواردی بود که صنعتگران و تولیدکنندگان استان به شدت از وضعیت موجود بودند، ادامه داد: در سایه تلاش بخش های انتظامی و نظامی و دستگاه اطلاعاتی استان توانستیم در سال ۹۳ به عنوان استان برتر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شویم.
استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با ناهنجاری های اجتماعی، گفت: متاسفانه از نظر مقوله اعتیاد که همه به خانمان سوز بودن آن معترف و معتقد هستند، در سطح شهر تبریز و دیگر شهرستان های استان معتادان آزادانه رفت و آمد می کردند و بخش عمده ایی از سرقت ها به خصوص سرقت های خرد در حدود ۷۰ درصد توسط این معتادان انجام می گرفت.
وی در خصوص رسیدگی به مسایل کارگری، خاطرنشان کرد: قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید واحدهایی در استان وجود داشت که کارگران آن ۱۸ ماه حقوق نگرفته بودند و تعداد این واحدها کم نبود و اعتراضاتی که در سطح شهرستان های استان انجام می گرفت و یا مطالبه حق توسط کارگران زیاد بود و نشان از عدم برنامه ریزی دقیق برای واحدهای بحرانی بود.
جبارزاده با بیان اینکه از یاد نخواهیم برد که موسسات مالی چه بر سر مردم آذربایجان شرقی آورده بودند، افزود: موسساتی با بیش از ۳۸ هزار نفر عضو وجود داشت که به دلیل ورشکستگی، مردم به دنبال دریافت پس اندازهای خود از این واحدها بودند.
استاندار اذرابجان شرقی اظهار کرد: در سایه همکاری که بین تشکیلات قضایی ومدیریت استان انجام گرفت مشکل چنین واحدهایی که مردم را شدیدا نگران و با مشکل مواجه کرده بودند، حل شده است.
وی اضافه کرد: در زمینه واحدهای صنعتی بحرانی، تعداد این واحدها از ۲۸ واحد بحرانی به تعدادی انگشت شمار تقلیل پیدا کرده و مشکلات شان در کمیسیون کارگری و در بخشهای مختلف استانداری و اداره کل صنایع و اداره کار در حال بررسی است و مصمم هستیم هیچ کارگری در استان ما نباشد که کار کند و از کارفرمای خود ۱۸ ماه حقوق و یا دستمزد طلب داشته باشد.
جبارزاده گفت: در بخشهای اقتصادی آمار و اطلاعات درستی از وضعیت صنعت استان نداشتیم لذا مصمم شدیم پایشی در صنعت انجام شود و همه واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی توسط کارشناسان مورد به مورد بررسی شد و در نتیجه گزارش دقیقی از وضعیت واحدهای صنعتی استان به دست آمد.
وی افزود: سهم بخش کشاورزی از نظر بودجه که در سالهای قبل ۱۲ درصد بود، به چهار درصد بودجه های استانی رسیده بود که جمع بندی این اطلاعات و پتانسیل های موجود در استان مارا بر آن واداشت تا برای ادامه کار خود در استان نقشه راه وبرنامه ایی تدوین شود که با همکاری دانشگاه، بخش خصوصی ومدیران اجرایی ، سندی تدوین شد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دنیای امروز برنامه نویسی جامع و همه نگر جای خود را به برنامه های منطقه ایی و استانی داده، ادامه داد: برنامه پنج ساله پنجم تدوین و ابلاغ شده بود ولی منابع پیش بینی شده برای برنامه پنجم تحقق پیدا نکرد لذا تحت تاثیر همان عدم تامین منابع بخش عمده ایی از اهداف و تکالیف این برنامه در استان محقق نشد.
وی اضافه کرد: لذا بر آن شدیم متناسب با دارایی ها و پتانسیل خود و متناسب با مشکلات استان برنامه ای عملیاتی تدوین شود، که برخواسته از توان آذربایجان شرقی و با رویکرد حل مشکلات استان باشد.
جبارزاده گفت: این برنامه حدود یکسال در قالب ۱۲ کارگروه بررسی و محقق شد و اکنون می توان گفت برای توسعه استان بدون برنامه نیستیم و هر فرمانداری در هرکدام از شهرستان ها برنامه کاری خود را برای سال های ۹۴ تا ۹۶ می داند.
وی افزود: این نوع برنامه ریزی مورد توجه وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت قرار گرفت و همکاران ما با برگزاری کارگاههای آموزشی، تجربه این نوع برنامه ریزی را که نیاز روز هر کدام از استانهای کشور است، به دیگر استان ها انتقال دادند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد عمرانی استان در دوره دولت یازدهم ادامه داد: آنچه که در قالب بودجه سال های ۹۲ تا ۹۴ تصویب شده بود در بخش های عمرانی تخصیص خوبی داده شد و دولت مصمم هست توجه خاصی به بخش عمرانی کشور داشته باشد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان شرقی و تصمیمات ویژه ای که در این سفر برای بخش عمرانی استان گرفته شد، شاهد تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات مصوب سفر در آخر تیرماه هستیم و از مرداد این اعتبارات به دستگاه های اجرایی مختلف اعم از راه، آب، بخشهای کشاورزی و روستایی تخصیص داده شده و امیدواریم روندی را که شروع کرده ایم، با تخصیص این اعتبارات رو به رشد باشد.
جبارزاده گفت: امسال دولت توجه ویژه ای در همه استان ها به بحث عمران روستاها داشته و اعتبارات قابل توجهی به دهیاری ها و شهرهای کوچک اختصاص داده که امیدواریم با تزریق این اعتبارات و نظارت دستگاه های ناظر در جهت هزینه کردن بهینه این اعتبارات، شاهد جبران بخش عمده ایی از عقب ماندگی عمرانی سالهای گذشته باشیم.
وی با اشاره به چهار سفر استانی دولت قبلی به آذربایجان شرقی، افزود: در این سفرها قول های زیادی به مردم داده شد و مصوبات زیادی داشتیم که تنها ۱۲ درصد از این مصوبات تحقق پیدا کرد و ۸۸ درصد این وعده ها عملیاتی نشد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: حجم پروژه های عمرانی نیمه تمامی که از دولت قبل به ارث رسیده، مهمترین دغدغه مدیریت استان است و مصمم هستیم که پروژه های نیمه تمام را بر اساس سیاست دولت و قانون مصوب مجلس به بخش خصوصی واگذار کنیم و دستگاه های اجرایی بیشتر در بخش های کلان و حاکمیتی متمرکز شوند.
وی اظهار کرد: خوشحالیم که در دو سال گذشته آذربایجان شرقی یکی از استان های فعال در بخش جذب سرمایه های خارجی بوده و این سرمایه عموما در بخش های زیربنایی مثل راه و در بخش تولید انرژی مثل برق به کار گرفته می شود که خود این امر می تواند زیرساخت ها را برای هرچه فعال کردن بخش خصوصی آماده کند.
جبارزاده با اشاره به بلاتکلیفی چندین ساله پروژه نفلین سینیت، گفت: خیلی از کارشناسان و مسوولان به این نتیجه رسیده بودند که اجرای این طرح را متوقف و پروژه جایگزینی را به جای آن مطرح کنند که در طول ۱۸ ماه گذشته برای تعیین تکلیف آن اقدامات فشرده ای صورت گرفت.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در طول دو سال گذشته میزان تولید معدن مس سونگون و میزان کنسانتره ایی که در استان تولید می شود، نسبت به سالهای قبل دو برابر شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استان در سایه همکاری دستگاه های مختلف در بسیاری از بخش های اجرایی رتبه بسیار خوبی را کسب کرد، ادامه داد: در ارزیابی هایی که توسط وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت استان ما حایز رتبه اول شد ودر آموزش و پرورش نیز کارنامه بسیار خوبی ارایه شده است.
وی افزود: مصمم هستیم با تحقق برنامه توسعه استان و استفاده حداکثری از منابعی که در سفر رییس جمهوری تخصیص داده شد، بتوانیم جایگاه آذربایجان شرقی را دربخش صنعت، کشاورزی، امور اجتماعی و فرهنگی و دیگر امور ارتقا دهیم.
جبارزاده با بیان اینکه رسانه ها و مطبوعات با نگاه تیزبین خود نقاط ضعف و قوت ما را شناسایی و ابراز کنند، گفت: مدیران اجرایی و مسوولان آذربایجان شرقی آماده اند از نکته نظرات فنی و دلسوزانه رسانه ها ومردم در جهت توسعه استان بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه مصمم هستیم استان آذربایجان شرقی به خصوص شهر تبریز را به یکی از قطب های سلامت کشور تبدیل کنیم، ادامه داد: این پتانسیل از نظر نیروی انسانی متخصص وجود دارد و خواهیم توانست با آماده سازی بخشی از امکانات و زیربناها، تبریز را به عنوان یکی از قطب های مهم سلامت هم برای شمالغرب کشور و هم برای کشورهای همسایه تبدیل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه ما در بحث صنعت دانش بنیان است، اضافه کرد: با ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در آذربایجان شرقی خواهیم توانست صنعت استان را بر اساس دانش و فناوری های جدید بازسازی و نوسازی کنیم.
وی گفت: در سال گذشته آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در توجه به شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان شناسایی شد و توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تجلیل و لوح برتر دریافت کرد.
جبارزاده افزود: در سایه برنامه ریزی هایی که انجام گرفته میزان مسافرت به استان نسبت به سالهای قبل افزایش یافته و امیدواریم توسعه گردشگری با مهیا کردن مقدمات این صنعت در استان سرعت بیشتری بگیرد.
وی با بیان اینکه تبریز را مجددا به عنوان نگین شهرهای ایران تبدیل خواهیم کرد، ادامه داد: این مهم دست یافتنی است و من اطمینان دارم با توجه به تلاشی که در بخش عمران شهری انجام می شود، تبریز و دیگر شهرستان ها به عنوان شهرهای پیشرفته و با امکانات شهری و رفاهی بهتر در خدمت مردم عزیز و بزرگوار آذربایجان شرقی باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آب تبریز از سه محل زرینه رود، سد نهند و چاه های مختلفی که وجود دارد، تامین می شود، گفت: تامین آب پایدار تبریز یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان بود که این آبرسانی به دشت تبریز و حومه از محل رود ارس، و از طریق فاینانس عملیاتی خواهد شد و رییس جمهوری به وزارت نیرو تاکید کردند تا این طرح را اولویت اول خود لحاظ کند.
وی در خصوص خط قدیمی آبرسانی از میاندوآب به تبریز، اظهار کرد: عمر فنی این خط به اتمام رسیده و در نقاط مختلف در این لوله ها با مشکل مواجه می شویم که در همین راستا مصوب شده خط دومی اجرا شود.
جبارزاده با بیان اینکه مخالفتهای مختلفی در خصوص اجرای خط دوم آبرسانی به تبریز صورت گرفته، افزود: بنای ما برای اجرای خط دوم استفاده دو برابری از زرینه رود نیست، بلکه این خط ، به عنوان خط پدافند غیرعامل خواهد بود تا به دلیل اتمام عمر خط یک به تدریج بار انتقال آب را به خط دوم انتقال دهیم.
وی ادامه داد: اجرای این خط نیز از محل فاینانس است که سال گذشته اعتبار و فاینانس آن گشایش یافته و پیش پرداخت ها انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی تلاش های برای استفاده ابزاری از طرح ساخت خط دوم آبرسانی به تبریز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد به ناحق در مقابل این پروژه مباحث سیاسی مطرح می کنند و ما از مطبوعات استان انتظار داریم با اطلاع رسانی دقیق و درست درباره نحوه اجرای این طرح یاری کنند.
وی تاکیدکرد: خط دوم آبرسانی فقط جهت تامین آب شهر تبریز نیست بلکه اولین شهری که از آب آن بهره مند می شود میاندوآب خواهد بود و در طول مسیر نیز شهرها و روستاها از آن بهره مند می شوند و از پنج متر مکعب آبرسانی این خط فقط دو متر مکعب به تبریز می رسد.
جبارزاده با بیان اینکه منابع آبی محدود است بر مدیریت منابع تاکید کرد و گفت: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی طرحهای متعددی شروع کرده که از جمله آن بازسازی شبکه فرسوده قدیمی است.
وی با تاکید بر اینکه باید پرونده توسعه محدوده شهر تبریز بسته شود، افزود: شهر تبریز گنجایش بیش از دومیلیون نفر جمعیت را ندارد و نباید شهرک های بی رویه ایجاد شود که در این صورت بطور یقین با مشکل آب مواجه خواهیم شد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طی ۱۸ ماه گذشته از توسعه شهر تبریز در قالب ایجاد شهرک های جدید جلوگیری کرده ایم و این توسعه باید در بافت فرسوده شهر صورت گیرد و اجازه نمی دهیم شهرهای جدید و شهرک های جدید ایجاد شود.
وی در ارتباط با پروژه های گذشته، اظهار کرد: از سال ۸۷ پروژه راه آهن میانه – تبریز شروع شده بود که اگر اعتبار و بودجه ای که در سال ۸۵ و ۸۶ اختصاص یافته بود، داده می شد، این طرح باید اکنون به اتمام می رسید.
جبارزاده با بیان اینکه اگر در کشور با کمبود منابع مالی مواجه بودیم چرا پروژه های خاص در جاهای خاص تحقق یافت ولی در استان آذربایجان شرقی پروژه های مهم همچون راه آهن میانه- تبریز، مترو تبریز و جاده اهر- تبریز به اتمام نرسید، گفت: رسانه ها باید به این موضوع پرداخت کنند که در زمان نفت ۱۴۰ دلاری در این خصوص چقدر کار شده بود و ما در طول ۱۸ ماه گذشته چقدر به آن پرداخته ایم و مصمم هستیم تمامی پروژه های نیمه تمام راه های اصلی و پر خطر استان را به اتمام برسانیم.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص اتمام و تکمیل پروژه ها از لحاظ زیر ساختی و روساختی افزود: اعتباری که باید اکنون برای راه آهن تبریز- میانه هزینه کنیم، چندین برابر سال ۸۷ است.
وی ادامه داد: بر خلاف استان های دیگر در سفر ریاست جمهوری تلاش کردیم از ارایه طرح های پرشمار و پراکنده برای تخصیص اعتبار خودداری کنیم و در همین راستا اعتبارات اختصاص یافته در این سفر پربرکت را به ۳۴ پروژه مهم راه، آب، راه آهن که سالها نیمه تمام مانده، اختصاص داده ایم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دو برابر شدن میزان کنسانتره معدن مس سونگون نیز اظهار کرد: معتقدیم کنساتره نباید از آذربایجان شرقی به خارج از استان حمل شود؛ بخشی از این کنسانتره اکنون در کارخانجات دیگر به مس کاتدی تبدیل و بخش دیگر آن نیز صادر می شود، بخش صادراتی باید ارزش افزوده خود را پیدا کند و سپس صادر شود.
وی با بیان اینکه در خصوص پروژه مس سونگون در دولت های گذشته وعده های بسیاری داده شده که عملی نشده اند، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تولید مس کاتدی برای استفاده به عنوان ماده اولیه برای صنایع دیگر مس تاکید داشته و خوشبختانه دستورات لازم در این رابطه صادر شده تا با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید مس کاتدی در استان آغازشود.
جبارزاده اضافه کرد: در سالهای گذشته نبود اعتبار بهانه ای برای عدم اجرای پروژه تولید مس کاتدی بود که با مستقل شدن مس آذربایجان از محل صادرات کنسانتره، سرمایه گذاری برای تولید مس کاتدی ایجاد می شود که امیدواریم مراحل قانونی ثبت شرکت ملی مس آذربایجان نهایی شود و از محل درآمدهای خود به توسعه روشهای تولید مس دست یابیم.
وی در ارتباط با بحث حضور احزاب مختلف در انتخابات پیش رو گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات سال ۹۴ برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است و این حضور حداکثری تحقق نمی یابد مگر گرایشات و سلایق مختلف بتوانند فعالیت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: سیاست وزارت کشور و به تبع آن استانداری آذربایجان شرقی این است که از تمامی احزاب و گروههای سیاسی که قانونی هستند و مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را دارند حمایت کند.
وی ادامه داد: معتقدیم هرچه حضور مردم در انتخابات با شور و نشاط باشد، کیفیت انتخابات بالا خواهد رفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با حداکثر رای انتخاب خواهند شد.
جبارزاده در خصوص تغییر کاربری ها در تبریز اظهار کرد: تبریز شهر صنعتی است و شهر صنعتی خواهد ماند؛ در همین راستا به دنبال ایجاد صنایع دانش بنیان هستیم؛ صنایعی که با بهره گیری از تکنولوژی روز حرفی برای گفتن داشته باشند .
وی اضافه کرد: در قضیه پسا تحریم رقابت ها بر اساس کیفیت و قیمت خواهد بود لذا تمامی صنایع را در خصوص به روز رسانی حمایت می کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر تبریز یکی از شهر های آلوده است، گفت: استانداری از واحدهای صنعتی به شرط انتقال و توسعه کارخانجات در خارج از شهر حمایت می کند.
وی ادامه داد: بیشتر صنایع در تبریز جمع شده و به همین دلیل از لحاظ آلودگی هوا و آب با مشکل مواجه هستیم در حالی که شهرهایی در استان وجود دارد که حتی یک کارخانه وجود ندارد، ما علاقمند به توزیع صنایع هستیم و مشوق هایی برای آنان در نظر گرفته شده است.
جبارزاده در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی گفت: تاکنون با وجود تحریم ها اقدامات مناسبی انجام شده و یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری در خصوص اتوبان تبریز به بازرگان جذب و در بخش تولید برق حدود سه هزار و ۶۰۰مگاوات در سطح استان که نزدیک ۵۰۰ مگاوات آن از انرژی های نو و بقیه سیکل ترکیبی خواهد بود، در حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بسته به نوع تکنولوژی آن سرمایه خارجی صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در مجموع امروز زمینه برای جذب پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در آذربایجان شرقی آماده است.
وی گفت: بنده در خصوص برگزاری همایش های ۲۰۰ نفری با عنوان سرمایه گذار که هیچ خروجی مثبتی نداشته باشد، موافق نیستم، اما در خصوص دعوت از گروه های سرمایه گذاری اقدام کرده ایم که تاکنون بیش از ۲۰ گروه سرمایه گذاری خارجی از بخش های متعدد دیدار داشته اند و این روند ادامه خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دعوت از گروه های سرمایه گذار برای معرفی پتانسیل های استان ادامه خواهد داشت و مخالف برگزاری همایش های پر هزینه و بدون نتیجه هستیم.
وی در ارتباط با بحث فعالیت های فرهنگی و هنری، گفت: فضایی که در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته ایجاد شده متفاوت است و سعی داریم در چهارچوب قانون از فعالیت های فرهنگی و هنری حمایت کنیم.
وی اضافه کرد: در این راستا هر ماه یک اتفاق فرهنگی در استان رخ می دهد و با وجود محدودیت های مالی به فکر برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم.
وی ادامه داد: یکی از اهداف و برنامه های ما بعنوان یکی از هسته های کلیدی استان در سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی این است که به دنبال یک برند معتبر اروپایی خودروسازی هستیم که تیمی در خصوص آن کار می کند و با شرکت های متعدد خارجی به مذاکره پرداخته اند تا با منتفی شدن تحریم ها در تبریز ایجاد شود.

منبع:ایرنا