انتقال اشیا تاریخی کشف شده در مشگین شهر بصورت موقت به موزه شیخ صفی اردبیل
انتقال اشیا تاریخی کشف شده در مشگین شهر بصورت موقت به موزه شیخ صفی اردبیل

به گزارش اویاقلیق،کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران با دارا بودن چهارفصل جزو هشت کشور برتر دنیا در قابلیت‌های تاریخی است، اضافه کرد: کشور ما همچنین جز پنج کشور برتر جهان در ظرفیت‌های طبیعی نیز است که این ظرفیت ها باید بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد. […]

به گزارش اویاقلیق،کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران با دارا بودن چهارفصل جزو هشت کشور برتر دنیا در قابلیت‌های تاریخی است، اضافه کرد: کشور ما همچنین جز پنج کشور برتر جهان در ظرفیت‌های طبیعی نیز است که این ظرفیت ها باید بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد ارزش افزوده در توسعه گردشگری به تمام مناطق استان با توجه شود ، تصریح کرد: استان اردبیل به دلیل داشتن آب و هوای چهار فصل شمال و قابلیت اکوتوریسم در قسمت جنوب می‌تواند زمینه ساز سرمایه گذاری گردشگری باشد که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

حاجی زاده با اشاره به تداوم طرح‌های گردشگری در استان افزود: پل معلق مشگین شهر، مروارید سبلان و شهر آفتاب نیر، هتل تالار مسیر اندبیل، منطقه گیلارلوی گرمی مغان، هتل و آب های معدنی سرعین و دو پروژه در خلخال از طرح های گردشگری در حال اجرا در استان است.

وی در ادامه در خصوص جام طلایی واشیایی تاریخی که در مشگین شهر از قاچاقچیان کشف شده بود، گفت : در هفته جاری حکم قضایی صادر شده و این اشیا در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: از بین ۳۰۰ قطعه شی تاریخی، اشیایی که از لحاظ فنی و حفاظتی امکان نگهداری آن در موزه مشگین‌شهر وجود ندارد به صورت موقت به موزه و گنجینه شیخ صفی‌الدینی اردبیلی منتقل می‌شود تا با تجهیز و تکمیل موزه مشگین‌شهر به آن فضا انتقال داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی افزود: این طرح سال ۷۹ مصوب شده و در سالهای گذشته فعالیت‌های مثبتی در ساماندهی آن انجام شده صحن‌ها و فضای باستانی، مسجد و بناهای تاریخی اطراف این منطقه به عنوان  تکلیف در حیطه اختیارات میراث فرهنگی است که ما به غیر از احداث دروازه‌ تاریخی، به سایر تعهداتمان عمل کردیم.

حاجی زاده با اشاره به ساماندهی محدوده بقعه شیخ صفی تا مصلا نیز گفت: ساماندهی محدوده بقعه شیخ تا مصلا نیز که نیازمند طراحی بافت شهری است، وظیفه شهرداری است.

وی با اعلام آمادگی در تعامل و همکاری با شهرداری در بعد اقدامات نظارتی و ارائه مشاوره‌های فنی اضافه کرد: ما آرزو داریم تا ساماندهی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در هسته‌های درجه یک و دو انجام شود و ما نیز به عنوان پشتیبان در این عرصه حضور داریم.