به گزارش اویاقلیق، موضوعات تعجب برانگیز بسیاری در دنیای اطراف ما وجود دارد که باعث می‌شود تا هر آدمی با کمی تأمل در آن به قول معروف ” از تعجب شاخ در بیاورد” اما این شاخ وقتی بزرگ‌تر می‌شود که ما با قوانین عجیب و غریب برای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه روبه‌رو می‌شویم. […]

به گزارش اویاقلیق، موضوعات تعجب برانگیز بسیاری در دنیای اطراف ما وجود دارد که باعث می‌شود تا هر آدمی با کمی تأمل در آن به قول معروف ” از تعجب شاخ در بیاورد” اما این شاخ وقتی بزرگ‌تر می‌شود که ما با قوانین عجیب و غریب برای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه روبه‌رو می‌شویم.

مثلا در کشور روسیه اگر ماشین شما به اندازه‌ای کثیف باشد که بتوان روی آن چیزی نوشت یا نقاشی کرد، شما دوهزار روبل حدودا چیزی معادل ۵۵ دلار آمریکایی جریمه خواهید شد، به اضافه آنکه شست‌وشوی اتومبیل با دست در ملاءعام هم در این کشور غیر قانونی است زیرا ممکن است برای طبیعت ضرر داشته باشد و شما حتما باید خودرو‌خودتان را برای شست‌وشو به کارواش ببرید.

یا در تایلند انداختن آدماس جویده شده در خیابان، تا ۵۰۰ دلار جریمه دارد و یا هر شهروند تایلندی قبل از خروج از خانه باید لباس‌زیر پوشیده باشد وگرنه جریمه خواهد شد.

و جالب‌تر از تایلند سنگاپور است که در آن خرید و فروش آدامس ممنوع است و تنها زمانی می توان از آدامس استفاده کرد که پزشک تجویز کرده باشد، اگر کسی این قانون را در سنگاپور رعایت نکند علاوه بر جریمه بیش از دوهزار دلاری به دوسال حبس هم محکوم خواهد شد.

اما قانونی جالب که در ایران باعث شده تا ما از تعجب شاخ در بیاوریم، قانون من‌درآوردی و شرط برخی از مدارس غیردولتی برای ثبت نام دانش آموزان است.

آقای “م.ز” می گوید: وقتی برای ثبت نام یکی از اقوام، به یک دبیرستان غیردولتی مراجعه کردیم اولین و آخرین سوالی که از دانش آموزان در مصاحبه می‌پرسیدند این بود که آیا کلش آف کلنز بازی می کنید یا نه!

وی تصریح کرد: مسئولان در پاسخ به این سوال که “بازی کلش آف کلنز چه ربطی به ثبت نام دانش آموزان دارد؟ ” گفتند: می‌خواهیم ببینیم قدرت مدیریت دانش آموزان چقدر است و چقدر در این بازی موفق بوده‌اند.

“م.ز” می‌گوید: در پایان مصاحبه تمام کسانی که بالای مرحله ۵۰ در این بازی هم بودند، در مصاحبه رد شدند و ثبت نام نشدند؛ در صورتی که قبلا موضوعات درسی و عقدیتی و اخلاقی اصلی ترین محور مصاحبه ها بود امروز کلش آف کلنز تبدیل به یک بند اساسی در مصاحبه ها شده است.

“م.ل” دانش‌آموزی است که به خاطر بازی کردن کلش آف کلنز در مدرسه ثبت‌نام نشده؛ او می‌گوید: ابتدا به من گفتند که ورزش می‌کنی؟ گفتم بله، بعد گفتندما دانش‌آموزانی که ورزش کنند را نمی‌توانیم در مدرسه ثبت‌نام کنیم بعد منموافقت کردم تا ورزشم را برای یک سال هم که شده کنار بگذارم ولی بعد از موضوع ورزش، کلش آف کلنز را بهانه کردند و من را در مدرسه ثبت‌نام نکردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران