حسینی قمی: حیوانات باغلارباغی در شرایط مطلوبی به سر می برند/ اقدامات اصلاحی در دست اجراست
حسینی قمی: حیوانات باغلارباغی در شرایط مطلوبی به سر می برند/ اقدامات اصلاحی در دست اجراست

به گزارش اویاقلیق،”میر محسن حسینی قمی” با بیان اینکه انتقادات از وضعیت مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز احساسی است، گفت: ممکن است در نگاه اول وضعیت حیوانات مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی ناراحت کننده به نظر برسد، اما این مرکز تحت نظارت دائمی بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. وی در ادامه با […]

زسشبه گزارش اویاقلیق،”میر محسن حسینی قمی” با بیان اینکه انتقادات از وضعیت مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز احساسی است، گفت: ممکن است در نگاه اول وضعیت حیوانات مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی ناراحت کننده به نظر برسد، اما این مرکز تحت نظارت دائمی بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسلماً در اسارت دیدن یک حیوان حس خوبی به انسان منتقل نمی کند، گفت: باید بگویم که باغلارباغی، باغ وحش ندارد و آنچه که هم اکنون موجود است، مرکز نگهداری حیوانات است که استانداردهای متفاوتی از باغ وحش دارد که در کنار پارک باغلارباغی قرار گرفته است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه کارکنان مرکز نگهداری حیوانات باغلارباغی آشنایی کاملی با حیات وحش دارند، گفت: این مرکز دامپزشک معتمد نیز دارد و در صورت لزوم با اساتید دانشگاه نیز برای بهبود شرایط حیوانات تعامل می شود.

حسینی قمی اضافه کرد: در دو سه سال اخیر همواره شرایط نگهداری حیوانات در مرکز باغلارباغی بهبود پیدا کرده است و بازرسان اداره کل حفاظت محیط زیست به طور پیوسته وضعیت نگهداری حیوانات این مرکز را کنترل می کنند.

وی ادامه داد: از نظر تغذیه حیوانات، حساسیت بالایی وجود دارد و با توجه به انتفاعی بودن این مرکز همواره حیوانات موجود از نظر تغدیه درست و صحیح کنترل می شوند.

قانم مقام اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به وضعیت نگهداری نامطلوب شیر و خرس این مرکز، گفت: از مسئولان این مرکز تعهد کتبی گرفته ایم که نسبت به بهبود و بزرگتر کردن فضای شیر و خرس اقدام کنند و اقدامات اجرایی این امر هم آغاز شده است.

حسینی قمی در خصوص نظارت بر نحوه نگهداری حیوانات این مرکز توضیح داد: ما در این مراکز با موجود زنده طرف هستیم و نمی توانیم برخوردی را که با یک کارخانه آلاینده داریم، با یک مرکز نگهداری حیات وحش داشته باشیم؛ چرا که ممکن است حیوانات آسیب بیشتری ببینند.

وی افزود: در موادر این چنینی اولویت ما مناسب سازی شرایط در همان محل است تا از وارد شدن استرس به حیوان جلوگیری شود.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: من به شخصه از علاقمندان و دوستداران حیات وحش هستم و نمی توانم اسارت و ظلم به یک حیوان زبان بسته را تحمل کنم، اما مطمئن هستیم که حیوانات باغلارباغی در شرایط مطلوبی به سر می برند.

حسینی قمی توضیح داد: اگر حیوانات این مرکز توانایی ادامه حیات در محیط طبیعی را داشتند، حتما به طبیعت رهاسازی می شدند؛ اما بسیاری از حیوانات این مرکز از جمله حیوانات آسیب دیده و درمان شده هستند که باید مورد مراقبت قرار گیرند.