تلفن همراه مهدی در اوین برای تماس با “بابا”؟
تلفن همراه مهدی در اوین برای تماس با “بابا”؟

از مهدی هاشمی در زندان اوین یک تلفن همراه و ۳۰ سکه طلا کشف شده است. به گزارش اویاقلیق، این موضوع امروز توسط سخنگوی قوه قضاییه تایید شد. محسنی اژه ای گفت: در هفته گذشته از بند ۷ و ۸ زندان اوین بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم […]

سباز مهدی هاشمی در زندان اوین یک تلفن همراه و ۳۰ سکه طلا کشف شده است.

به گزارش اویاقلیق، این موضوع امروز توسط سخنگوی قوه قضاییه تایید شد. محسنی اژه ای گفت: در هفته گذشته از بند ۷ و ۸ زندان اوین بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد.

او با بیان اینکه نمی‌توان گفت سکه غیرمجاز است، گفت: ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد اما داشتن تلفن همراه غیرمجاز است.

ماجرای کم و کیف حضور مهدی هاشمی در زندان اوین، تا کنون شایعات زیادی را به دنبال داشته است. او در تاریخ ۱۸ مردادماه امسال به زندان اوین رفت.

سپس یکی از خبرگزاری ها نوشت که فرزند رفسنجانی در یکی از اتاق‌های اندرزگاه ۷ زندان اوین به سر می‌برد. اندرزگاه واحد ۷ زندان اوین شامل ۶ اندرزگاه ۲۲۰ نفره است، در هر یک از این اندرزگاه‌ها ۱۰ تا ۱۲ اتاق وجود دارد که مهدی هاشمی هم در یکی از این اتاق‌ها تحمل کیفر می‌کند.

اندکی بعد، فاطمه هاشمی گفت که به همراه عفت مرعشی و پسر مهدی هاشمی برای ملاقات به اوین رفته اند. او همچنین اعلام کرد که مهدی هاشمی، ‌شب اول زندان در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ۲۴۱ میهمان معاون اول احمدی‌نژاد بوده است.

سپس شنیده‌ شد  که مهدی هاشمی برای انتقال از بند اقتصادی زندان اوین به بند سیاسی و امنیتی این زندان درخواست داده است.

اما نکته قابل تامل تر اینکه موبایل مهدی هاشمی، پیش از این نیز در ماجرای درخواست عفو او از رهبر انقلاب نقش آفرینی کرده است. بر اساس اظهارات یک فرد مطلع، یک ماه پس از بازداشت مهدی هاشمی در سال ۹۱، او با پدرش تماس گرفت و خواستار دیداری حضوری شد.

در این دیدار، مهدی خودش عنوان کرد که در این ملاقات از پدرش خواسته بوده تا با توجه به سنگین شدن جرایمش نامه‌ای بنویسد که این اتفاق افتاد و مهدی نامه را مستقیماً به تیم حفاظت پدرش تحویل داد. متهم بعداً عنوان کرد: از پدرم خواسته‌ام تا به واسطه نامه‌ای که می‌نویسم از مقام معظم رهبری برای من در این مرحله درخواست عفو نماید.

به گفته این فرد مطلع، روز چهارشنبه بعد از ملاقات یعنی با گذشت چند روز از آن دیدار مهدی در تماس تلفنی با پدرش نتیجه درخواستش را جویا شد که آقای هاشمی گفت: آقا (مقام معظم رهبری) با عفو شما موافقت نکردند.

اکنون در حالی که هنوز یک ماه از زندانی شدن مهدی هاشمی نگذشته، بار دیگر کشف یک موبایل از او در اوین، حاشیه ساز شده است. آیا مهدی هاشمی موبایل را برای برقراری دائمی تماس با پدرش نیاز دارد؟

منبع:صراط