به گزارش اویاقلیق،کاهش تحریم ها موجب افزایش عرضه تجهیزات و رسمیت یافتن خرده فروشی در بخش کالاهای الکترونیکی خواهد شد که سبب افت قیمت ها و افزایش رشد خواهد گردید. این گزارش در ادامه افزود: ما پیش بینی می کنیم که میزان فروش کامپیوتر در ایران از ۲٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۳٫۱ […]

به گزارش اویاقلیق،کاهش تحریم ها موجب افزایش عرضه تجهیزات و رسمیت یافتن خرده فروشی در بخش کالاهای الکترونیکی خواهد شد که سبب افت قیمت ها و افزایش رشد خواهد گردید.

این گزارش در ادامه افزود: ما پیش بینی می کنیم که میزان فروش کامپیوتر در ایران از ۲٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۳٫۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۹ برسد. حتی پس از کاهش تحریم ها هزینه نسبتا بالای تجهیزات همچنان مانع از رشد مصرف خواهد شد، اما ترمیم اقتصادی و رقابت بیشتر عامل رشد بازار خواهد بود.پیش بینی می کنیم که میزان فروش دستگاه های پخش ویدئویی و کنسول های بازی در ایران از ۱٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱٫۷  میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۹ برسد. تقاضا در این بخش احتمالا ضعیف تر از همه بخش ها خواهد بود، که ناشی از اشباع بازار تلویزیون، فرسایش قیمت ها و کاهش فروش دوربین های دیجیتال خواهد بود که رشد ناشی از کاهش تحریم ها را خنثی خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش میزان فروش تلفن های همراه از ۳٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۴٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

پیش بینی می شود بازار گوشی های همراه در نتیجه کاهش تحریم ها و رسمی شدن خرده فروشی که موجب تقویت رشد خواهد شد، عملکرد خوبی داشته باشد.