برخی کالاهایی که ظنّ قاچاق دارند، تولید داخل کشور و استان هستند
برخی کالاهایی که ظنّ قاچاق دارند، تولید داخل کشور و استان هستند

به گزارش اویاقلیق،معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی از عملکرد این معاونت در یک سال گذشته توضیح داد و گفت: این معاونت با ۲۰۰ نفر بازرس در سطح استان و ۵۰۰ نفر ناظر افتخاری، در طول سال گذشته ۳۸۶ هزار بازرسی از واحدهای مختلف […]

۵فبه گزارش اویاقلیق،معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی از عملکرد این معاونت در یک سال گذشته توضیح داد و گفت: این معاونت با ۲۰۰ نفر بازرس در سطح استان و ۵۰۰ نفر ناظر افتخاری، در طول سال گذشته ۳۸۶ هزار بازرسی از واحدهای مختلف صنفی، خدماتی و تولیدی انجام داده است.

اسماعیل عطاپور با اعلام اینکه از این تعداد بازرسی، ۱۶ هزار مورد موجب تشکیل پرونده تخلف شده است، گفت: در همین رابطه در سال گذشته ۳۴ هزار شکایت مردمی نیز از طریق سامانه ۱۲۴ بازرسی دریافت شده که حدود ۳ هزار مورد ان موجب تشکیل پرونده تخلف شده است.

وی بیشترین تخلفات ثبت شده را عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی، حراج های غیر قانونی و عدم رعایت دستورات بهداشتی عنوان کرد و گفت: در بازرسی های انجام یافته از همراهی سایر سازمان ها و نهادها از جمله معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، اتحادیه های صنفی، پلیس و… نیز استفاده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه در خصوص برخودر با پدیده قاچاق کالا، گفت: ۹ هزار بازرسی برای کشف کالاهای قاچاق در سال گذشته انجام شده است و مشخص شده برخی کالاهایی که ظنّ قاچاق دارند، تولید داخل کشور و استان هستند و این مورد در زمینه پوشاک و البسه بیشتر به چشم می خورد.

عطاپور در ادامه گفت: برای مبارزه با قاچاق، باید به فرهنگ مردم مراجعه کرد؛ تا زمانی که تب مصرف کالا و برندهای خارجی داغ است، تولید ملی جایی برای عرض اندام نخواهد داشت.

وی افزود: ما در کارگروه نظارت بر عرضه و حمایت از تولید بارها درباره برندسازی داخلی و ترویج فرهنگ مصرف کالای ساخت داخل تاکید ورزیده ایم.

این مقام مسئول در خصوص برگزاری نمایشگاه های فروش بدون مجوز هشدار داد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت هیچ نظارتی بر این گونه نمایشگاه های غیر مجاز ندارد و مردم نباید از این مراکز خرید کنند.

عطاپور گفت: تنها سایت رسمی نمایشگاهی استان، نمایشگاه بین المللی تبریز است و ما به هیچ نمایشگاهی خارج از سایت نمایشگاه تبریز مجوز فعالیت نخواهیم داد.