شهر جدید ۲۵۰ هزار نفری شهریار در تبریز تاسیس و احداث می‌شود
شهر جدید ۲۵۰ هزار نفری شهریار در تبریز تاسیس و احداث می‌شود

به گزارش اویاقلیق، توحید اخلاقی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی شهر جدید شهریار در ۳۰ اردیبهشت سال‌جاری در سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی کلنگ‌زنی و آغاز شد. وی افزود: احداث شهر جدید شهریار در حال حاضر در مرحله انتقال استناد به نام دولت و انتقال آن قرار دارد. […]

یرسبه گزارش اویاقلیق، توحید اخلاقی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی شهر جدید شهریار در ۳۰ اردیبهشت سال‌جاری در سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی کلنگ‌زنی و آغاز شد.

وی افزود: احداث شهر جدید شهریار در حال حاضر در مرحله انتقال استناد به نام دولت و انتقال آن قرار دارد.

اخلاقی با بیان اینکه شهر جدید شهریار نخستین شهری است که توسط بخش خصوصی ساخته‌ می‌شود، گفت: شهر جدید شهریار نخستین شهری است که توسط بخش خصوصی ساخته‌ می‌شود.

وی ادامه داد: این شهر جدید در حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت شهر تملک شده کرده و حریم این شهر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شهر جدید شهریار با طرح‌های خوبی که توسط مشاوران تهیه شده یکی از شهرهای خوب و زیبا استان و کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار شده اول نسبت به خدمات زیربنای آب، برق، گاز و تلفن و خدمات زیربنایی انجام شده و بعدا واگذار شود.

اخلاقی با پیش‌بینی ۹۰ هزار نفر در فاز نخست، در فاز دوم ۱۷۰ هزار نفر و فاز سوم برای ۲۵۰ هزار نفر از  سرریز جمعیتی تبریز در شهر جدید شهریار اسکان یابند.

براساس گزارش فارس، شهر جدید شهریار به علت به قرینه بودن با شهر جدید سهند در شمال شرق و شهر جدید سهند در جنوب غرب تبریز واقع شده، در واقع این دو شهر به فاصله ۱۰ و ۲۰ کیلومتر از تبریز در محور قرینه یکدیگر قرار گرفته‌اند.

پیگیری عملیات اجرایی ۴ بیمارستان توسط اداره کل راه وشهرسازی در استان

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی آذربایجان‌شرقی، از پیگیری عملیات اجرایی ۴ بیمارستان در استان و آغاز مراحل مطالعاتی بیمارستان ۵۸۳ تخت‌خوابه در تبریز خبر داد.

اخلاقی اظهار داشت: هم‌‌اکنون چهار بیمارستان در شهرهای سراب، مراغه، عجب‌شیر و آذرشهر در حال ساخت است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۱۷ تخت‌خوابه سراب با پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد، بیمارستان۱۶۰ تخت‌خوابه مراغه با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد، بیمارستان ۸۳ تخت‌خوابه عجب‌شیر با پیشرفت فیزیکی ۲۴ و بیمارستان ۸۳ تخت‌خوابه آذرشهر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد، در حال پیگیری بوده و با اتمام مراحل فیزیکی و اجرایی، تحویل دانشگاه علوم‌ پزشکی استان می‌شود.

وی متذکر شد: با توجه به پیشرفت بیمارستان سراب، سعی داریم این بیمارستان را هر چه سریع‌تر آماده بهره‌برداری کنیم.

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌های بیمارستان بر عهده اداره‌کل راه‌ و‌ شهرسازی و تجهیز و تامین نیروی انسانی آن بر عهده دانشگاه علوم‌ پزشکی است؛ بنابراین، مکاتبات لازم برای تجهیز آن و استخدام پرسنل مورد نیاز از یک سال قبل، باید صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: سعی داریم بیمارستان مراغه را نیز اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

اخلاقی از مراحل مطالعاتی بیمارستان ۵۸۳ تخت‌خوابه در تبریز خبر داد و گفت: این بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود که البته مکان دقیق احداث آن هنوز مشخص نیست.

وی اعتبار لازم برای احداث بیمارستان ۵۸۳ تخت‌خوابه تبریز را ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

افتتاح ۵ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۵ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن مهر در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

اخلاقی با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ۵ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: این واحدها در شهرهای مراغه، آذرشهر، اهر، بناب، سراب، عجب‌شیر، مرند، میانه و هادی‌شهر به بهره‌برداری رسید.

وی تعداد مساکن مهر استان را ۱۲۱ هزار واحد اعلام کرد و افزود: ۸۸ هزار واحد از مسکن‌های مهر استان افتتاح شده است و ۵ هزار و ۶۹۳ واحد آن نیز آماده افتتاح بوده که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

اخلاقی اضافه کرد: حدود۲۷ هزار واحد باقی مانده که تلاش می‌شود همگام با سیاست‌های وزارتخانه به بهره‌‌برداری برسند.

 

منبع:فارس