تبریز به کمپین شهرهای آماده جهان پیوست
تبریز به کمپین شهرهای آماده جهان پیوست

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رضا بطحایی در بازدید از مدیریت بحران شهرداری تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در مدیریت بحران پیشرو و پیشتاز سایر کلانشهرهای کشور است. وی افزود: شهر تبریز در ایمن‌سازی شهری پیش‌رو بوده و نامش به عنوان یک شهر ایمن ثبت شده است و به گونه‌ای […]

ئبه گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رضا بطحایی در بازدید از مدیریت بحران شهرداری تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در مدیریت بحران پیشرو و پیشتاز سایر کلانشهرهای کشور است.

وی افزود: شهر تبریز در ایمن‌سازی شهری پیش‌رو بوده و نامش به عنوان یک شهر ایمن ثبت شده است و به گونه‌ای که شهرک اسکان موقت عباس میرزا می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق مدنظر سایر کلانشهرها باشد.

بطحایی ادامه داد: تبریز جزو اولین شهرهای ایران بود که به کمپین شهرهای آماده جهان پیوست و به خاطر اقدامات و برنامه‌هایش در حوزه مدیریت بحران امروز به عنوان یک مدل در مدیریت بحران مطرح است.

وی احداث شهرک اسکان موقت در نقاط مختلف شهر تبریز، احداث پارک و سالن‌های چند منظوره و پدهای هلی‌کوپتر را از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه مدیریت بحران نام برد و تصریح کرد: اقدامات انجام یافته در مدیریت بحران شهرداری تبریز قابل تقدیر است.

بطحایی یکی از راه‌های موثر کاهش خطرپذیری را همکاری مسئولان ملی و محلی دانست و افزود: در این جهت مدیریت بحران باید به مشارکت مردم و نهادهای محلی توجه کند.

نماینده کمپین شهرهای آماده جهان در ایران گفت: کمپین شهرهای آماده جهان به دنبال توسعه و تقویت تعهدات دولت‌ها در سطح ملی و محلی هست تا موضوع کاهش خطرپذیری و ایمن‌سازی به عنوان یک اولویت در کنار سایر اولویت کشورها قرار بگیرد که اقدامات شهرداری تبریز در این خصوص بسیار موفقیت‌آمیز است.

در این دیدار مسعود حسن‌نژاد مدیر بحران شهرداری تبریز نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات مدیریت بحران شهرداری در ۱۰ سال گذشته گفت: شهر‌ها برای عضویت در این کمپین باید بتوانند اصولی همچون سازمان‌دهی و مشارکت‌های مردمی، تامین بودجه مناسب، ‌برنامه‌ریزی برای کاهش خطرپذیری بلایا و ساخت‌و‌ساز ایمن، ‌ایمن‌سازی مدارس، ‌آموزش، اطلاع‌رسانی، ‌حفاظت از اکوسیستم و محیط زیست، هشدار سریع و به موقع برای مقابله با حوادث، ‌مدیریت اضطراری از بلایا و نهایتاً بازسازی بعد از وقوع حوادث به خصوص کمک به جمعیت آسیب دیده را انجام دهند که خوشبختانه شهرداری تبریز در همه این معیارهای مورد نظر کمپین موفق بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند و اهداف عضویت شهرداری تبریز در این کمپین خاطرنشان کرد: با تلاش مستمر مدیریت بحران شهرداری تبریز و با هدف کاهش ریسک سوانح طبیعی، کلانشهر تبریز در سال ۱۳۹۲ به عضویت کمپین شهرهای آماده جهان در آمد که از جمله اهداف این عضویت می‌توان به اهدافی چون آموزش، تبادل دانش و اطلاعات و همچنین مقاوم‌سازی کلانشهر تبریز در برابر انواع حوادث طبیعی اشاره کرد.

کمپین شهرهای آماده جهان که مرکز آن در کشور سوئیس قرار دارد زیر نظر سازمان ملل فعالیت می‌کند و ظرفیت مناسبی برای ارتقاء همکاری بین‌المللی شهرداری تبریز در زمینه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه است.