برگزاری نخستین همایش ملی توسعه پایدار فضای سبز درتبریز
برگزاری نخستین همایش ملی توسعه پایدار فضای سبز درتبریز

به گزارش اویاقلیق ، این همایش با محوریت بهینه سازی مصرف آب، ارتباط فضای سبز با سلامت جامعه ، مشارکت شهروندان ، روشهای نوین نگهداری فضای سبز و … در راستای ارج نهادن به رویکرد علمی و پژوهشی در زمینه فضای سبز به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و با مشارکت دانشگاه […]

شبه گزارش اویاقلیق ، این همایش با محوریت بهینه سازی مصرف آب، ارتباط فضای سبز با سلامت جامعه ، مشارکت شهروندان ، روشهای نوین نگهداری فضای سبز و … در راستای ارج نهادن به رویکرد علمی و پژوهشی در زمینه فضای سبز به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و با مشارکت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

بیش از ۲۰۰ مقاله علمی از اساتید داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که این تعداد از نظر کمیت و کیفیت ارائه مقالات امری کم سابقه در حوزه فضای سبز شهری است.

همچنین از بین مقالات ارسال شده به این همایش نیز تعداد ۳۰ مقاله بطور مستقیم در همایش ارائه شده و بقیه مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می شوند.

مدیریت تنش های محیطی (شامل تنش های خشکی، گرما، سرما، شوری و…)، آلاینده ها، سلامت جامعه و فضای سبز شهری، بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز شهری ضرورت است نه نیاز، گیاهان، کودک و هوای پاک،  روش های نوین نگهداری فضای سبز، استاندارهای فضای سبز، مدیریت فضای سبز، معماری منظر و طراحی فضاهای ویژه، نقش تحقیق و پژوهش در توسعه فضای سبز پایدار، جایگاه فضای سبز در توسعه شهری، قوانین فرا دستی حمایت از فضای سبز (اراضی و آب )،  مدیریت مشارکتی شهروندان در فضای سبز محورهای برپایی این همایش را تشکیل می دهند.

گفتنی است، نخستین همایش ملی «توسعه پایدار فضای سبز دیروز، امروز، فردا» طی روزهای یازدهم و دوازهم شهریور ماه جاری در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.