مجلس نهم بیشترین کمک را به بهداشت و درمان کرده است
مجلس نهم بیشترین کمک را به بهداشت و درمان کرده است

به گزارش اویاقلیق،مسعود پزشکیان درباره‌ وضعیت اجرای طرح تحول سلامت و مشکل کسری اعتبارات در این حوزه گفت: وظیفه مسئولان امر، اجرای قانون و بر اساس سیاست‌های کلی، پیشگیری به جای درمان بوده است که متاسفانه پرداخت بیمه‌ها خارج از سطح بندی خلاف قانون انجام شده و پزشکان به جای اینکه یک جا کار کنند […]

بثشبه گزارش اویاقلیق،مسعود پزشکیان درباره‌ وضعیت اجرای طرح تحول سلامت و مشکل کسری اعتبارات در این حوزه گفت: وظیفه مسئولان امر، اجرای قانون و بر اساس سیاست‌های کلی، پیشگیری به جای درمان بوده است که متاسفانه پرداخت بیمه‌ها خارج از سطح بندی خلاف قانون انجام شده و پزشکان به جای اینکه یک جا کار کنند در چند جا مشغول به کار هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس خاطر نشان کرد: بنابراین هیچکدام از موارد گفته شده را اجرا نکردند فقط می‌گویند پرداخت از جیب مردم کم شده البته در این زمینه راست هم می‌گویند اما این موضوع موقتی است و امکان ادامه آن نیست برای این که دیگر منابع مالی وجود ندارد.

وی درباره این که مجلس چه کمکی می‌تواند بکند تا اجرای طرح‌هایی مانند طرح تحول سلامت به عقب بر نگردد گفت: مجلس کمک خود را کرده، اگر کل پول دولت را هم دهند باز هم کم می‌آورند زیرا طرح، طرح غلطی است و ادامه دادن آن هم غلط است.

پزشکیان افزود: وقتی اجرای کاری را توصیه نمی‌کنند، آن کار اجرایی می‌شود، باید به فکر هزینه‌هایش هم بود، لذا دولت اگر پول دارد، پرداخت کند مجلس که قرار نیست پول بپردازد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار کرد: مجلس بیشترین کمک را در رابطه با بهداشت و درمان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در این سیستم انجام داده که فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان پول به سیستم اضافه شده که هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده بوده لذا هزینه درست کرده‌اند وحالا می‌گویند کسری داریم.

پزشکیان همچنین درباره‌ی تجمیع بیمه‌ها نیز بیان کرد: حرف بنده این است که کل قانون تجمیع بیمه‌ها، سطح بندی، ارجاع و پرداخت، خرید راهبردی، کارکرد نیروی انسانی و …. هیچکدام اجرایی نشده است تنها پولها را خرج کرده‌اند.

منبع:ایسنا