یک منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که جنید حسین، هکر و متخصص رایانه انگلیسی الاصل که سال ۲۰۱۳ به داعش پیوسته در حمله پهپادهای آمریکایی در سوریه و در نزدیکی شهر رقه کشته شده است. به گفته مسئولان اروپایی و امریکایی، او مسئول اصلی حملات رایانه‌ای از سوی داعش به پایگاه‌ها […]

یک منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که جنید حسین، هکر و متخصص رایانه انگلیسی الاصل که سال ۲۰۱۳ به داعش پیوسته در حمله پهپادهای آمریکایی در سوریه و در نزدیکی شهر رقه کشته شده است.

به گفته مسئولان اروپایی و امریکایی، او مسئول اصلی حملات رایانه‌ای از سوی داعش به پایگاه‌ها نظامی و دولتی در کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکاست و به مغز الکترونیک داعش معروف شده است.

پیشتر منابعی در دولت آمریکا و برخی منابع اروپایی اعلام کرده بودند که به اعتقاد آنها حسین جنید همان فردی است که بخش رایانه‌ای داعش را رهبری می‌کند و در حملاتی توانسته بود توییتر وزارت دفاع آمریکا را حک کند.

حسین جنید در سال ۲۰۱۲ و پس از هک کردن ایمیل تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و دستیابی به برخی شمار تلفن‌های ویژه این کشور برای مدتی در انگلیس در زندان به سر برده است.

وی به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۳ به داعش پیوسته و فعالیت‌های الکترونیک و رایانه‌ای این گروه را رهبری می‌کرده است.