خسارت تگرگ به شالیزارهای زنجان/پنج واحد مسکونی روستایی تخریب شد
خسارت تگرگ به شالیزارهای زنجان/پنج واحد مسکونی روستایی تخریب شد

به گزارش اویاقلیق، خانه های روستایی و زمین های کشاورزی را  می توان بی دفاع ترین محل ها در مقابل حوادث غیرمرقیه بخصوص سیل عنوان کرد که همواره در فصول مختلف سال دچار مشکل می شوند. بارش باران و تگرگ طی عصر روز سه شنبه و همچنین تداوم آن در روز چهارشنبه در برخی نقاط استان زنجان بویژه در […]

ثبببه گزارش اویاقلیق، خانه های روستایی و زمین های کشاورزی را  می توان بی دفاع ترین محل ها در مقابل حوادث غیرمرقیه بخصوص سیل عنوان کرد که همواره در فصول مختلف سال دچار مشکل می شوند.

بارش باران و تگرگ طی عصر روز سه شنبه و همچنین تداوم آن در روز چهارشنبه در برخی نقاط استان زنجان بویژه در بخش زنجانروز باعث وقوع سیل و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی و شالیزارهای این منطقه شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: هنوز از میزان دقیق خسارات وارده شده به روستاها و زمین های کشاورزی مشخص نیست.

صفی‌الله کرامتی افزود: سیل دور روز پیش در غرب زنجان پنج با واحد مسکونی روستایی در قره‌بوته را خراب کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه جاری شدن سیل در غرب زنجان پنج خانه روستایی را تخریب کرد و کلیه شالیزارهای روستاییان را از بین برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: تگرگ و سیل نیم ساعته به روستاها و مزارع روستای قره‌بوته خسارت زیادی وارد کرد.

کرامتی تاکید کرد: خوشبختانه این سیل نیم ساعته خسارت جانی نداشت ولی با نفوذ باران به داخل منازل خسارت زیادی به روستاییان وارد شده اما هنوز میزان خسارت برآورد نشده است.

همچنین مدیرکل هواشناسی استان زنجان به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: از بعد از ظهر بارش باران در استان شروع می‌شود.

احد یاغموری با بیان اینکه بارش باران ممکن است تدوام داشته باشد، توصیه کرد که شهروندان زنجانی حتما اصول ایمنی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: در این راستا در چند روز آینده وقوع باد را در استان شاهد حاکم بود.

منبع:مهر