هیچ مشکلی در زمینه اجرایی مترو نداریم
هیچ مشکلی در زمینه اجرایی مترو نداریم

به گزارش اویاقلیق، صادق پشمینه‌آذر، در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست خط یک پروژه متروی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان قطار شهری با داشتن دو خط اجرایی با ۳۸ ایستگاه به مسافت ۴۰ کیلومتر، و چهار مجتمع پایانه در دو خط تعریف شده است. وی اضافه کرد: اگر این خطوط نهایی شود، […]

بثبه گزارش اویاقلیق، صادق پشمینه‌آذر، در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست خط یک پروژه متروی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان قطار شهری با داشتن دو خط اجرایی با ۳۸ ایستگاه به مسافت ۴۰ کیلومتر، و چهار مجتمع پایانه در دو خط تعریف شده است.

وی اضافه کرد: اگر این خطوط نهایی شود، ۸۰ هزار نفر در ساعت در یک جهت جابجایی مسافر میسر خواهد شد که در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال در پروژه مترو هزینه شده و برای اتمام خط یک به همین مبلغ نیاز داریم و جمع این مبالغ هم برای خط دو مورد نیاز است.

پشمینه‌آذر اعتبار هزینه‌شده برای خط یک را تا کنون ۱۰ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژه‌ای با این عظمت، برای این شهر و شهروندان یک افتخار ماندگار است.

وی ادامه داد: طبق تعریف فاز یک خط اول،  در اولین روز بهره‌برداری، مدت انتظار در هر ایستگاه، ۱۵ دقیقه است؛ این مدت با رسیدن تعداد رام‌ها به شش رام، به هفت دقیقه کاهش خواهد یافت.